نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 08:38

اهدای ۷٠۸ سری جهیزیه به زوج های تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین گفت: امسال ۷۰۸ سری جهیزیه به ارزش ۱۳۸ میلیارد و ۱۳٠ میلیون ریال به زوج های نیازمند استان اهدا شد.

محمد صیادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه با کمک خیرین و اهدای جهیزیه، زمینه ازدواج آسان زوج های جوان مهیا شده است، اظهار کرد: در سال جاری کمک های خیرین برای تامین جهیزیه مددجویان و نیازمندان، نسبت به سال قبل هفت درصد افزایش داشته است. بر این اساس امسال ۷۰۸ سری جهیزیه به ارزش ۱۳۸ میلیارد و ۱۳٠ میلیون ریال به زوج های نیازمند استان اهدا شد.

وی افزود: برای تامین لوازم ضروری مددجویان در سال جاری ۶۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال به یک هزار و ۳۷۴ مددجوی تحت پوشش مساعدت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین اضافه کرد: در حال حاضر ۵۴ هزار و ۷۰۹ مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که با خانواده هایشان این تعداد به ۲۹ هزار و ۸۲۳ خانوار می رسد.

این مسوول یادآور شد: همچنین ۱۴ هزار و ۹۰۵ خانوار شهری و ۱۴ هزار و ۹۱۸ خانوار نیز روستایی هستند و ۱۶ هزار و ۹۹۲ مددجو را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

صیادی اذعان کرد: تعداد ۱۱ هزار و ۲۲۲ خانوار نیز به دلیل فوت سرپرست خود تحت حمایت این نهاد قرار دارند و هفت هزار و ۶۵۰ خانوار نیز به دلیل از کار افتادگی و مابقی مددجویان هم به دلایل مختلف نیازمند خدمات این نهاد هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628073

مهمترین اخبار ایران و جهان: