نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 09:38

فارس‌من| زمینی در بویری دشتستان واگذار نشده است

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: در موضوع اقدام به واگذاری مرتع روستای بویری به اطلاع می‌رساند اراضی مورد درخواست جهت ایجاد شهرک گلخانه‌ای، توسط مدیریت امور اراضی از طریق سامانه تخصیص به منابع طبیعی ارجاع و به‌دلیل اینکه بخش وسیعی از آن در لایه جنگل‌های طبیعی، که در نقشه پوشش‌ گیاهی استان واقع شده با تخصیص آن طبق مقررات مخالفت، و تاکنون تخصیصی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، مخاطبان فارس‌من در یکی از مطالبات خود با عنوان جلوگیری از قطع ۳۰ هزار درخت روستای بویری در بوشهر خواستار پیگیری و شفاف‌سازی در این خصوص شدند.

در این مطالبه آمده است: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی بیانات خود در اسفند ۱۴۰۱ تاکید کردند اگر به عدد ملت ایران برای هر نفر سه نهال کاشته شود در طول چهار سال برنامه دولت برای ‌کاشت یک میلیارد درخت محقق خواهد شد. ولی متاسفانه اداره منابع طبیعی استان بوشهر بدون توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و خواسته دولت اقدام به واگذاری مراتع روستای بویری واقع در بخش شبانکاره شهرستان دشتستان به شرکت شهرک گلخانه کرده که به موجب آن ۳۰ هزار درخت، درختچه و بوته قطع خواهد شد.

در همین رابطه عبدالحسین گرشاسبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص موضوع جلوگیری از قطع ۳۰ هزار درخت روستای بویری در بوشهر اظهار داشت: تا کنون تخصیصی انجام نشده است. 

وی افزود: در موضوع اقدام به واگذاری مرتع مذکور به اطلاع می‌رساند اراضی مورد درخواست جهت ایجاد شهرک گلخانه‌ای، توسط مدیریت امور اراضی از طریق سامانه تخصیص به منابع طبیعی ارجاع و به‌دلیل اینکه بخش وسیعی از آن در لایه جنگل‌های طبیعی،  که در نقشه پوشش‌ گیاهی استان واقع شده با تخصیص آن طبق مقررات مخالفت، و تاکنون تخصیصی صورت نگرفته است.

گرشاسبی بیان کرد: جهت اطلاع مردم شریف استان،  تخصیص اراضی برای طرح‌های مختلف کشاورزی و غیر کشاورزی و وقوع در لایه‌های ممنوعیت‌ها (جنگل طبیعی، جنگل دست کاشت، بیشه زار و...) از خط قرمزهای منابع طبیعی است و تخصیص اراضی را صادر نمی‌نماید و امکان تخصیص اراضی وجود ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ریاست محترم جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در حال انجام است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، استان بوشهر در یک حرکت جهادی و انقلابی سطح نهالستا‌ن‌ها از ۴ نهالستان به ۱۰ نهالستان افزایش یافته که نتیجه آن تولید ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نهال با کیفیت است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: خادمان مردم شریف استان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر با تمام قوا و ظرفیت از اراضی ملی حفاظت و حراست می‌نمایند، و از تمامی مردم استان تقاضا داریم هرگونه تخریب، تصرف وآتش‌سوزی را با سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ سامانه امدادجنگل و مرتع تماس و اطلاع‌رسانی کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس استان بوشهر می‌توانند با ثبت مطالبات خود پی‌گیری سوژه‌ها را به خبرنگار فارس بسپارند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628129

مهمترین اخبار ایران و جهان: