نیوز سیتی!
30 دی 1402 - 18:14

افتتاح مرکز تجاری و لجستیک بین‌المللی جدید بین قزاقستان و چین

وزارت حمل و نقل قزاقستان از آغاز به کار یک مرکز تجاری و لجستیک بین‌المللی جدید در مرز این کشور و چین در نزدیکی روستای دوستیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، وزارت حمل و نقل قزاقستان اعلام کرد در مرز این کشور و چین در نزدیکی روستای دوستیک، یک مرکز تجاری و لجستیک بین‌المللی جدید آغاز به کار کرد.

این پروژه توسط «Dostyk Storage» به همراه کمیته درآمد دولتی اجرا شد. هدف اصلی این پروژه توسعه و بهبود زیرساخت‌های لجستیکی فرامرزی و افزایش ظرفیت گذرگاه جاده «آلاکول» است.

«قاسم ژامرت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان بارها در مورد تسریع در عبور وسایل نقلیه باری از مرز قزاقستان و چین صحبت کرده است.

«ماکسات کالیاکپاروف» معاون وزیر حمل‌ونقل در مراسم افتتاحیه این مجتمع گفت: به دستور رئیس جمهور قزاقستان، ما در حال برنامه‌ریزی برای افتتاح چنین مراکزی برای پردازش و ذخیره محموله در آینده هستیم. مرکز حمل‌ونقل و لجستیک نیز به نوبه خود اولین هاب در مرزهای شرقی است.

مرکز لجستیک توسط «Dostyk Storage» در کمترین زمان ممکن ساخته شد. انبارهای جدید ظرفیت پست گمرک «آلاکول» و گمرک دوستیک را از 200 به 600 دستگاه خودروی باری در روز افزایش می‌دهد. در نتیجه، گردش محموله روزانه از 4 هزار تن به 12 هزار تن افزایش می‌یابد، در محاسبات سالانه - از 1 تا 3 میلیون تن برآورد می‌شود.

مرکز لجستیک «Dostyk Storage» در زمینی به مساحت 13.5 هکتار واقع شده است که 3.5 آن را انبارها و زیرساخت‌ها تشکیل می‌دهد و 10 هکتار برای پارکینگ وسایل نقلیه باری اختصاص داده شده است. سرمایه گذاری خصوصی در این پروژه بالغ بر 2.8 میلیارد تنگه بوده است. این مجتمع به مدت 3 سال به مدیریت شرکت دولتی خدمات گمرکی نور ژولی منتقل شد که 100 درصد آن توسط کمیته درآمد دولتی تأسیس شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1643873

مهمترین اخبار ایران و جهان: