نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 11:04

لزوم شناسایی ظرفیت‌ دانشگاه‌ها به صنعتگران برای حل مسائل کشور

رییس دانشگاه بین‌المللی‌ قم گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند ارتباط دانشگاه و صنعت‌ را افزایش دهد این است که صنعت‌گران با ظرفیت دانشگاه‌ها آشنا شوند، تبیین ظرفیت‌های مختلف دانشگاه باعث اعتماد و افزایش باور صنعت‌گران نسبت به دانشگاه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی شب گذشته در جلسه هم‌اندیشی مدیران استان با روسای دانشگاه‌ها که در سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی قم برگزار شد، بیان کرد: پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح خواهد شد توسط همکاران بنده دسته‌بندی و همه آن‌ها به استاندار قم ارائه داده می‌شود.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه قم به‌دنبال این هستیم تا با گسترش ارتباطات و پژوهش‌های بین‌المللی، دانشجویان به مرجعیت علمی جمهوری اسلامی دست پیدا کنند.

رییس دانشگاه بین‌المللی قم گفت: در دولت سیزدهم اتفاقات درخشانی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رقم خورده و امروز شاهد هستیم دانشگاه‌های سراسر کشور در راستای رسیدن به پیشرفت و توسعه علمی با سرعت درحرکت هستند.

شریفی در ادامه خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی دیگرِ دانشگاه، تربیت نیروی متخصص و متعهد برای جامعه است، دانشگاه‌های ما امروز نیازمند تلاش بیشتر هستند تا این موضوع بیشتر محقق شود؛ از سوی دیگر دانشگاه‌های ما باید بتوانند در مرحله اول مسائل استان و کشور را حل کنند و سپس بتوانند در حل مسائل منطقه و بشریت گام بردارند.

رییس دانشگاه بین‌المللی قم گفت: دانشگاه و صنعت باید بیشتر به یکدیگر ملحق شده و در کنار‌ یکدیگر حرکت کنند، ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت باعث توسعه بیشتر مسائل گوناگون کشور به ویژه مسائل اقتصادی است.

وی افزود: گاهی اوقات متاسفانه برخی از صنایع از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کنند، اساتید و دانشجویان ما در استان توانایی طراحی طرح‌نامه‌های قوی و خوبی برای حل مسائل مختلف صنعت دارند.

شریفی گفت: بورس صنعت یکی از اتفاقات خوبی بود که امسال در استان قم آغاز گردید و ما توقع داریم صنعت‌گران از این فرصت مناسب در راستای تربیت نیرو‌های متخصص و نیاز بازار کار استفاده کنند.

رییس دانشگاه بین‌المللی قم تاکید کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند ارتباط دانشگاه و صنعت‌ را افزایش دهد این است که صنعت‌گران باید با ظرفیت دانشگاه‌ها آشنا شوند، تبیین ظرفیت‌های مختلف دانشگاه باعث اعتماد و افزایش باور صنعت‌گران نسبت به دانشگاه‌ها می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدتی پیش سازمان آب و فاضلاب استان قم مسئله‌ای مطرح کرد که ما با شناسایی موضوع و تبیین ظرفیت حل آن، توانستیم مسئولیت حل مسئله را برعهده بگیریم.

پایان پیام/ 78030

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644329

مهمترین اخبار ایران و جهان: