نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 13:47

لیگ برتر والیبال| پنج میزبان در اندیشه انتقام در روز جدال حساس پیکان و طبیعت برای یازدهمین برد

جدال تیم‌های پیکان و طبیعت یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر والیبال است در حالی که پنج تیم میزبان نیز در اندیشه جبران شکست دور رفت هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته پنجم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز یکشنبه هشتم بهمن ماه با هفت دیدار در شهرهای ارومیه، یزد، اردکان، تهران (دو مسابقه)، اصفهان و گرگان پیگیری می‌شود.

در نخستین دیدار این هفته تیم سایپا تهران (یک برد و 6 امتیاز) در سالن فدراسیون میزبان شهرداری گنبد (پنج برد و 17 امتیاز) است که این مسابقه از ساعت 15 آغاز می‌شود. برد در این مسابقه در جایگاه دو تیم تغییری ایجاد نمی کند و همچنان گنبد در رتبه سیزدهم و سایپا در جایگاه چهاردهم باقی خواهد ماند.

دیدار رفت دو تیم سه بر دو به سود سایپا در گنبد شد و نارنجی‌پوشان امیدوارند در این مسابقه با امتیاز میزبانی به دومین برد خود مقابل گنبد و این رقابت‌ها دست یابند.

تیم فولاد سیرجان ایرانیان در هفته هجدهم لیگ برتر مردان در سالن امام خمینی (ره) گرگان به مصاف پاس می‌رود. دیداری که برد در آن برای پاس اهمیت زیادی دارد زیرا در صورت شکست، رتبه هفتم را از دست می‌دهد.

فولادی‌ها که اطمینان دارند تا چهار هفته آینده در صدر جدول حضور دارند، با استرس کمتری به مصاف پاس می‌روند و تلاش می کنند همانند دور رفت فاتح این مسابقه باشند تا به شانزدهمین برد خود دست یابند.

در یکصد و بیستمین مسابقه لیگ برتر مردان تیم‌های شهرداری ارومیه و ایفاسرام اردکان در سالن غدیر ارومیه به مصاف یکدیگر می‌روند.

ایفاسرام با 11 برد و 31 امتیاز در هفته هفدهم به رتبه دوم آمد و تلاش دارد با کسب دوازدهمین پیروزی این جایگاه را برای خود حفظ کند، اما از سوی دیگر شهرداری ارومیه که در هفته‌های اخیر عملکرد متفاوتی نسبت به دور رفت از خود نشان داده است، در تلاش برای کسب نهمین برد خود است. ارومیه هم اکنون با 22 امتیاز در رتبه دهم قرار دارد. مسابقه دور رفت دو تیم نیز سه بر دو به سود ایفاسرام شد و شاگردان عبدالرضا علیزاده امیدوارند با امتیاز میزبانی شکست دور رفت را جبران کنند.

شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی که هم اکنون با 10 برد و 32 امتیاز در رتبه سوم جدول است، این هفته در بازی خانگی میزبان نیان الکترونیک خراسان است. نیان بازیکنان مصدوم بسیاری دارد و در حال حاضر با 6 برد و 22 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد. بنابراین پیش‌بینی نتیجه این مسابقه کار سختی نخواهد بود. البته نیان در دور رفت سه بر دو به پیروزی رسید ولی کسب نتیجه در سالن اختصاصی شهداب کار آسانی برای شاگردان حامد صمدی نخواهد بود.

تیم گیتی‌پسند این هفته در سالن مخابرات اصفهان میزبان مس رفسنجان است. مسابقه دور رفت دو تیم سه بر یک به سود نماینده اصفهان به پایان رسید و شاگردان سیدسعید عقیلی در اندیشه کسب برد مجدد مقابل مس هستند تا یازدهمین پیروزی خود را در لیگ برتر 1401 ثبت کنند.

مس رفسنجان که با هفت برد 22 امتیاز در رتبه یازهم جدول است، کار بسیار سختی این هفته در اصفهان دارد، اما شاگردان محمد محمدکاظم در تیم مس سختکوش و با انگیزه هستند که از هر فرصتی برای برد استفاده می‌کنند.

دیدار دو تیم چادرملو اردکان و هورسان رامسر از نظر جایگاه دو تیم در جدول، حساس‌ترین مسابقه است زیرا رتبه‌های هشتم و نهم به مصاف یکدیگر می‌روند. هورسان به دنبال دو رقمی کردن بردهای خود است و چادرملو در اندیشه کسب رتبه‌های بالاتر جدول تا از قطار مدعیان حضور در پلی‌آف عقب نماند.

دیدار دور رفت دو تیم سه بر دو به سود هورسان تمام شد و چادرملو با اولویت جبران این نتیجه در سالن آیت الله خاتمی وارد میدان می‌شود.

تیم پیکان تهران (10 برد، 31 امتیاز و رتبه چهارم جدول) در آخرین مسابقه این هفته میزبان طبیعت (10 برد، 28 امتیاز و جایگاه ششم جدول) است و برنده این مسابقه جایگاه بهتر جدول را از آن خود خواهد کرد.

طبیعت در دور رفت سه بر صفر به پیروزی رسید و طبیعی است که این هفته با چالش جدی روبرو باشد زیرا پیکان کنونی با دور رفت متفاوت شده است و این تیم از امتیاز میزبانی نیز برخودار است.

سازمان لیگ فدراسیون والیبال اسامی ناظران و داوران دیدارهای این هفته را اعلام کرد که برنامه کامل و فهرست ناظران و داوران به شرح زیر است:

تهران، سالن فدراسیون، ساعت 15

سایپا تهران – شهرداری گنبد کاووس

نماینده سازمان لیگ: محمدحسن خوشدل، ناظر فنی و داوری: اصغر میرزایی، داور اول: مهدی نویدی‌نو و داور دوم: مهرداد شوشتری

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 16

شهرداری ارومیه – ایفاسرام اردکان

نماینده سازمان لیگ: عباس امانی، ناظر فنی و داوری: مسعود قاری، داور اول: محمدرضا درفش کاویان و داور دوم: اسماعیل رزقی

یزد، سالن اختصاصی، ساعت 16

شهداب یزد – نیان الکترونیک خراسان

نماینده سازمان لیگ: خضراله ترابی، ناظر فنی و داوری: محمدحسین شفقی، داور اول: داود نافعی و داور دوم: بهزاد جهانگیری

اردکان، سالن آیت‌اله خاتمی، ساعت 16

چادرملو اردکان – هورسان رامسر

نماینده سازمان لیگ: محمد پژوه، ناظر فنی و داوری: محمد ابراهیم‌زاده، داور اول: مرتضی اکرمی و داور دوم: مرتضی علائی

اصفهان، سالن مخابرات، ساعت 16

گیتی‌پسند اصفهان – مس رفسنجان

نماینده سازمان لیگ: مسعود یزدان‌پناه، ناظر فنی و داوری: احمد دامغانی‌نژاد، داور اول: مسعود ذوقی و داور دوم: میثم پارسه

گرگان، سالن امام خمینی (ره)، ساعت 16

پاس گرگان – فولاد سیرجان ایرانیان

نماینده سازمان لیگ: احمد بندری، ناظر فنی و داوری: نادر انصاری، داور اول: وحید پورکاشیان و داور دوم: وحید خراسانی

تهران، سالن فدراسیون، ساعت 18

پیکان تهران – طبیعت

نماینده سازمان لیگ: بهرام سلیمانی، ناظر فنی و داوری: محمد شاهمیری، داور اول: کیوان عابدزاده و داور دوم: علیرضا پوردهقان

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650773

مهمترین اخبار ایران و جهان: