نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 08:59

کردستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در تجاری‌سازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد

استاندار کردستان گفت: کردستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه تجاری‌سازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری کردستان با محور حل مشکلات استان با نگرش جهادی، با عنوان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از موالید پربرکت انقلاب اسلامی است اظهار کرد: عملکرد مجموعه جهاد دانشگاهی مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و همواره کارهای بر زمین مانده در کشور را بر دوش کشیده است.

زارعی‌کوشا با اشاره به استقبال از خدمات جهاددانشگاهی در استان و آمادگی برای همکاری با این نهاد، گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان کردستان وجود دارد که نیاز به توجه دارد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به نوعی متولی امور متنوعی است و در همه حوزه‌ها ورود دارد که ما نیز می‌توانیم در استان کردستان از این نهاد بسیار بهره ببریم.

استاندار کردستان با اشاره به مشکل اشتغال فارغ التحصیلان استان، افزود: در این زمینه نیاز به کمک جهاد دانشگاهی داریم و آماده‌ایم از تمام ظرفیت‌های استان با راهبردهای این نهاد استفاده کنیم چراکه بسیاری از مشکلات استان با رویکرد علمی و تجربه شدهی جهادی جهاددانشگاهی می‌تواند برطرف شود.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه همکاری متقابل و هم‌افزایی به‌ منظور بستر‌سازی مناسب برای استفاده از توانمندی ‌ها و ظرفیت‌ های جهاد دانشگاهی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، تجاری‌سازی فناوری، سلامت، کارآفرینی و ... در راستای تحول دانش‌بنیان و پیشرفت استان کردستان و طرح­‌ها و برنام‌­ های تحولی تأمین‌کننده منافع ملی و استانی است.

از زمینه‌های همکاری مشترک بیان شده در این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در زمینه برطرف نمودن مسائل و چالش‌های استان کردستان در زمینه انجام پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های فرهنگی و مطالعات علوم انسانی و اجتماعی و غیره، توسعه فناوری انرژی‌های نو و تجدیدپذیر استان با بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و فن‌آورانه جهاددانشگاهی در حوزه انرژی‌های نو (آبی، بادی، خورشیدی و ... )، راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد دام‌های سنگین و سبک در استان کردستان، ایجاد مرکز فرهنگی و پژوهشی تقریب اقوام و مذاهب در استان کردستان، فعال‌سازی مراکز نوآوری و شتابدهی اشتغال جهت تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی آن اشاره کرد.

استفاده از ظرفیت‌های علمی و فن‌آورانه جهاددانشگاهی در بخش کشاورزی، ترویج گفتمان‌سازی و توسعه فناوری‌های راهبردی در راستای تقویت امنیت غذایی، توسعه فعالیت‌های مرتبط با داروهای گیاهی و گیاهان دارویی با توجه به گونه‌های خاص و بومی استان و راه‌اندازی شهرک جامع و تخصصی گیاهان دارویی و تولید فرآورده‌های گیاهی دارویی و صنایع تبدیلی در استان کردستان، راه‌اندازی مرکز درمان پیشرفته بیماری‌ها در استان کردستان شامل غربالگری، پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان سرطان سینه، زخم دیابت و غیره، هدایت و حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های به بلوغ رسیده با همکاری دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری به منظور حمایت از فناوران و همکاری در زمینه توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان از دیگر زمینه‌های همکاری بیان شده در این تفاهم نامه است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639273

مهمترین اخبار ایران و جهان: