نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 19:22

بلینکن: اوضاع غزه همچنان وخیم است

وزیر خارجه آمریکا در چهارمین سفر خود به غرب آسیا از وخامت اوضاع غزه سخن گفت اما به هیچ عنوان حرفی از لزوم آتش‌بس نیاورد.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛  «اوضاع برای مردان، زنان و کودکان غزه همچنان وخیم است» این‌ها سخنان امروز (یکشنبه) وزیر امور خارجه آمریکا آنتونی بلینکن است در جریان سفر به منطقه مطرح کرد.

وزیر خارجه آمریکا در یک پست ویدئویی که در صفحه «ایکس» خود منتشر کرد، گفت که در جریان مذاکرات با متحدان و شرکای خود در منطقه «به دنبال گام‌ها و استفاده از نفوذ و ارتباطات آن‌ها برای جلوگیری از گسترش این جنگ است».

بلینکن در ارتباط با وضعیت وخیم مردم غزه گفت:‌«تعداد زیادی از فلسطینیان به خصوص کودکان کشته شدند و تعداد زیادی دیگر از آن‌ها با چالش‌های زیادی در زمینه دسترسی به غذا و آب و دارو و مواد حیاتی مواجه هستند».

این مقام آمریکایی با اشاره به این‌که چهارمین باری است که از زمان آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» به منطقه سفر می‌کند، بر لزوم برداشتن گام‌هایی برای حداکثر کردن محافظت از غیرنظامیان و به حداکثر رساندن کمک‌های انساندوستانه به غزه و «خارج کردن گروگان‌ها از غزه» تأکید کرد.

آمار و ارقام وزارت بهداشت غزه نشان می‌دهد که بیش از ۲۲ هزار فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده‌اند اما مقام‌های آمریکایی به هیچ عنوان خواستار آتش‌بس در غزه نشده‌اند.

بلینکن با تأکید بر متمرکز کردن گفت‌وگوهای خود با متحدان آمریکا در منطقه برای ایجاد یک آینده پایدار، صلح‌آمیز و ایمن برای همه مردم منطقه گفت:‌ «این امر با بازسازی منطقه، اطمینان از امنیت و تشکیل دولتی به رهبری فلسطینیان ممکن می‌شود».

وزیر خارجه آمریکا سپس در پایان تصریح کرد: «گفت‌وگوهای پیش رو آسان نیست اما برای آینده غزه، اسرائیلی‌ها و فلسطینیان باید دیپلماسی را ادامه داد».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629973

مهمترین اخبار ایران و جهان: