نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 08:36

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال ویژه کودکان اتباع خارجی در استان یزد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: همزمان با سراسر کشور، از ۱۶ دیماه عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه برای نوزادان وکودکان زیر پنج سال اتباع و مهاجرین خارجی در برابر بیماری فلج اطفال در استان یزد آغاز شد.

سید علی‌اکبر موسوی، رئیس مرکز بهداشت یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این‌که در ایران اسلامی از سال ۲۰۰۱ تاکنون پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد:‌ بومی بودن بیماری فلج اطفال در کشور‌های افغانستان و پاکستان و همچنین افزایش تردد قانونی و غیرقانونی به ایران، می‌تواند منشأ خطرات انتشار مجدد بیماری در کشورمان باشد.

وی افزود: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال که بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود، امسال از ۱۶ تا ۱۹ دیماه و ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه در شهرستان‌های استان یزد اجرایی می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: برنامه ایمن‌سازی تکمیلی جهت نوزادان و کودکان زیر پنج سال اتباع غیرایرانی در محلاتی که استقرار اتباع خارجی بیشتر است، با حضور تیم‌های سیار کارشناسان بهداشت صورت می‌گیرد.

موسوی تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب تعداد ۱۴هزار و ۵۵۰ کودک زیر پنج سال اتباع خارجی در شهرستان داریم که انتظار می‌رود حدود هشت هزار نفر در طرح خانه به خانه در مناطق تجمع عمده مهاجرین واکسینه و واکسیناسیون مابقی بصورت فراخوان و دعوت به مراکز، انجام شود.

وی در پایان اهداف دیگر این طرح را، شناسایی جمعیت اتباع ساکن در مناطق و بررسی وضعیت ایمن سازی آنها، بررسی کارت واکسن اتباع و ارجاع نواقص برنامه ایمن سازی کودکان اتباع به مراکز تحت پوشش بیان کرد.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629029

مهمترین اخبار ایران و جهان: