نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 17:44

ایجاد بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری

مدیر‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ هزار و ۴۷۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن مولوی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: امسال تعهد ایجاد اشتغال در استان ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی بود که مجموعا ۳۸ دستگاه اجرایی مکلف به ایجاد شغل بودند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: از این تعداد هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۴۷۹ فرصت شغلی ایجاد شده است.

 وی با اشاره به اینکه وزارت کار برای اولین بار قبل از پایان سال پیش‌بینی تعهد اشتغال سال جدید را به تمام استان‌ها ابلاغ کرده است، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری موظفند در سال آینده  ۱۲ هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی پایدار و خالص در سطح استان ایجاد کنند.

مولوی بیان کرد: لازم است نرخ مشارکت دستگاه‌های اجرایی در ایجاد شغل افزایش پیدا کند و نظارت جدی را بر روند اجرای طرح مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه در حوزه ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات، لازم است بازدید میدانی از اجرای طرح‌ها صورت گیرد، گفت: بازدید میدانی از هدر رفت منابع جلوگیری کرده و در صورت ناقص بودن ایجاد اشتغال تذکرات لازم  به دستگاه‌ها داده می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان با ۷۵ درصد بازدید حائز رتبه دوم بازدید میدانی از اجرای طرح‌های اشتغال است، گفت: تا کنون بیش از ۳ هزار و ۲۷۸ بازدید میدانی از اجرای طرح‌ها در این استان انجام شده است.

وی افزود: در خصوص میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا در سطح استان دبیرخانه کارگروه اشتغال جدا از بقیه دستگاه‌ها ۴ خط اعتباری در اختیار وزارت کار قرار داده که در این استان ۱۰ هزار و ۲۷۶ طرح توانستند از این منابع تسهیلات اشتغال‌زا دریافت کنند.

مولوی تصریح کرد: کل تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه در استان نیز یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان است که  ۱۱ هزار و ۱۰۸ فرصت شغلی مربوط به چهارخط اعتباری است.

 وی با بیان اینکه از طریق سامانه پستا ۱۱ طرح اشتغال‌زا به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: بعضی از طرح‌ها نیاز به تامین منابع مالی دارند چرا که استان‌‌های زاگرس‌نشین نرخ بیکاری بالایی دارد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به لزوم هدایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به چهارمحال و بختیاری، خاطر‌نشان کرد: لازم است استمرار پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به دلیل نقش اثرگذار این قشر در استان و جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر در اولویت قرار گیرد.

پایان پیام/۶۸۰۴۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1667373

مهمترین اخبار ایران و جهان: