نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 08:32

اسلام پرچمدار حفظ حقوق زن در دنیای امروز است

امام جمعه ارومیه گفت: در هیچ مکتب و دینی به اندازه اسلام به زن و مادر این‌چنین احترام و ارزشی گذاشته نشده و امروز دین مبین اسلام طلایه‌‌دار حفظ حقوق زن در دنیاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن اظهار داشت: زنان در دنیای غرب مورد ظلم و ستم واقع شده اند ولی غربی‌ها با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای خود را داعیه دار دفاع از بانوان می دانند که باید در مقابل این هجمه آنان ایستاد.

 وی اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که غربی‌ها به علت ظلم به شخصیت زن، باید جوابگوی تضییع حقوق بانوان باشند که این امر با تبلیغات گسترده آنان، برعکس اتفاق می افتد.

 قریشی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین مواضع دین مبین اسلام در خصوص حفظ حقوق زن در جامعه و نگاه ویژه به بانوان اظهار کرد: نباید در مقابل عملکرد غرب در حوزه بانوان، تدافعی باشیم بلکه باید مطالبه گرانه عمل کنیم.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: آن طوری که در دین مبین اسلام و آموزه‌های آن، به زن و مقام مادر احترام و ارزش گذاشته شده است، در هیچ مکتب و دینی این امر صورت نگرفته و با توجه به این امر ما باید طلایه دار حفظ حقوق زن در دنیا باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی، تبلیغات رسانه‌ای گسترده و استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه در شبکه‌های اجتماعی توسط نظام سلطه غرب را عاملی برای وارونه جلوه دادن همه حقایق دانست و ادامه داد: در موضوع جنگ غزه نیز نظیر دیگر موارد، غربی‌ها با تبلیغات، تقصیر جنگ را به گردن رزمندگان و جبهه مقاومت می اندازند در حالی که تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی بوده و دهه هاست این رژیم حقوق مردم فلسطین و غزه را پایمال می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624973

مهمترین اخبار ایران و جهان: