نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 12:59

زمینه اشتغال 4560 نفر در صنعت سمنان فراهم شد

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: امسال زمینه اشتغال چهار هزار و 560 نفر در بخش صنعت استان فراهم شد.

حمیدرضا قدس، معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در 9 ماه گذشته، زمینه اشتغال بیش از چهار هزار و 560 نفر در بخش صنعت استان سمنان فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۱۷۶ واحد صنعتی استان با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و مشغول به فعالیت شده‌اند که زمینه اشتغال این تعداد را در استان فراهم آورده‌اند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، برای واحدهای صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۵۵ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۱۴ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

قدس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۶۹۰ مجوز صنعتی در استان صادر شده است، گفت: ۱۷۶ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۵۱۴ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به وضع موجود در بخش صنعت استان سمنان اظهار کرد: در پایش صورت گرفته از واحدهای تولیدی استان سمنان، تاکنون 2 هزار و 48 واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: این واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۹۱ هزار میلیارد ریال، منجر به اشتغال حدود ۶۰ هزار نفر در استان شده‌اند.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635929

مهمترین اخبار ایران و جهان: