نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 11:31

اخطارهای آتش نشانی جنبه تشریفاتی پیدا کرده است

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به حریق بیمارستان گاندی اشاره کرد و گفت: اخطارهای آتش نشانی جنبه تشریفاتی و اداری پیدا کرده و لازم است که شهرداری نسبت به ثبت شکایت از ساختمان‌های ناایمن در قوه قضائیه اقدام کند.

به گزارش خبرنگار فارس،  نرجس سلیمانی در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه باید مشارکت مرکز حقوقی شهرداری برای انعقاد قراردادهای مالی تقویت شود، گفت: یک رکن اساسی برای رشد نهادهای عمومی، وجه حقوقی و التزام بخشی به قراردادهای آن نهاد است و شهرداری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به گفته سلیمانی، توجه به مباحث حقوقی در تنظیم قرارداد هرگونه سند و ورود به هر شکل از همکاری برون سازمانی و درون سازمانی، می تواند تمام مدیران را متوجه جزای حقوقی کند و التزام بخشی حقوقی در بلند مدت می تواند باعث حل و فصل مشکلات حقوقی شود.

اخطارهای آتش نشانی جنبه تشریفاتی پیدا کرده است

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به حریق بیمارستان گاندی اشاره کرد و گفت:  اخطارهای آتش نشانی جنبه تشریفاتی و اداری پیدا کرده و لازم است که شهرداری نسبت به ثبت شکایت از ساختمان‌های ناایمن در قوه قضائیه اقدام کند.

وی در خصوص جزییات حریق بیمارستان گاندی گفت: نکته ای که وجود دارد اینکه استفاده از نمای کامپوزیت که اشتعال زا است، به آتش سوزی دامن زده بود و لازم است در مورد عدم استفاده از این نوع نما چاره اندیشی شود.

نجفی با اشاره به ساختمان های ناایمن شهر گفت: در بررسی های سازمان آتش نشانی این ساختمانها دارای نواقص هستند؛ اما کاری برای رفع آنها نشده است،البته ۱۲۹ ساختمان پرخطر شناسایی شده که با پیگیری ها، تعداد این ساختمانها به ۷۵ مورد کاهش یافته است، اما در این بین برخی از ساختمانها به دلیل ضریب ناایمنی کمتر، در بین ساختمانهای ناایمن نبودند و آتش نشانی به آنها اخطاریه داده است که یکی از همان ساختمانها بیمارستان گاندی بود.

به گفته عضو شورای شهر تهران، پردیس تئاتر شهرزاد که برای بخش خصوصی است، فاقد برخی از استاندارهای ایمنی بود و اخطار کتبی هم دریافت کرده است و یکی دیگر از ساختمان‌های دیگر نیز درمانگاه منطقه ۶ است که وضعیت مشابه دارد و آتش نشانی اعلام کرده ساختمان ناایمن است.

نجفی گفت: سوال این است که اگر خدایی ناکرده حادثه به گونه ای باشد که جان شهروندان گرفته شود چه جوابی دارید؟ البته من با جلوگیری از فعالیت و پلمب به دلیل مسائل اقتصادی مخالف هستم اما جان شهروندان مهم است و باید اقدامات جدی صورت گیرد، چراکه اخطارها جنبه تشریفاتی و اداری دارد و اخطارها روی هم تلمبار می شود و چرا اقدام عملی صورت نمی گیرد؟

وی تاکید کرد: از شهرداری می خواهیم در هماهنگی با دولت اقدامات موثری در راستای رفع خطر اینگونه ساختمانها انجام دهند؛ متأسفانه شهرداری نسبت به اقدام قضایی و ثبت شکایت اقدامی نمی کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651829

مهمترین اخبار ایران و جهان: