نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 19:22

دستورات ویژه استاندار سمنان در پی شرایط نامساعد جوی

استاندار سمنان در پی شرایط نامساعد جوی در استان سمنان دستورات ویژه‌ای را صادر کرد و همه مسؤولان به خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به مردم موظف شدند.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن برودت هوا و بارش برف و باران در سراسر استان سمنان، تدابیر خاصی در ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: هواشناسی استان سمنان پیش‌بینی کرده است که تا سه شبانه‌روز آینده، استان سمنان با بارش برف و باران همراه باشد و کاهش شدید دما را تا منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد در این استان شاهد باشیم.

استاندار سمنان افزود: بنابراین، طی امشب و 2 شب آینده، شاهد یخ‌زدگی جاده‌های بین‌شهری و معابر درون‌شهری در استان سمنان خواهیم بود و از این‌رو، مصوباتی در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان در همین زمینه گذرانده شده است.

هاشمی ادامه داد: بر اساس این مصوبات، همه مدارس استان سمنان در تمام مقاطع تحصیلی روز شنبه به‌صورت غیرحضوری فعالیت می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان سمنان نیز با یک ساعت تأخیر کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: مصوب شده است تا همه مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه بین‌راهی در استان سمنان به‌ویژه در شهرهای میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار که در مسیر اصلی قرار دارند، طی روزهای آینده در آماده‌باش کامل قرار داشته باشند.

استاندار سمنان اضافه کرد: این مراکز آماده هستند تا اگر مسافرانی در راه گرفتار شدند، آنها را اسکان داده و از مردم پذیرایی کنند.

هاشمی تصریح کرد: هلال‌احمر استان سمنان نیز آمادگی خود را برای پذیرایی از افرادی که در راه مانده‌اند، اعلام کرده است.

وی همچنین گفت: توصیه‌های لازم به دهیاری‌ها اعلام شده است تا نظارت جدی‌تری بر جاده‌های فرعی و روستاهای کوهستانی داشته باشند و با انسداد این مسیرها، اجازه عبور و مرور غیرضروری به مردم را ندهند تا مسافران در جاده‌ها نمانند و با مشکل مواجه نشوند.

پایان پیام/74001/ک/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658173

مهمترین اخبار ایران و جهان: