نیوز سیتی!
30 بهمن 1402 - 01:01

پیروانی: دور از کَرم خدا بود اگر قطر قهرمان نمی‌شد/ هیچ‌کدام از بازیکنان تیم ملی در حد خودشان نبودند

پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد هیچ‌کدام از بازیکنان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشده‌اند.

غلامحسین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا و عدم کسب عنوان قهرمانی گفت: امسال باید قهرمان می‌شدیم. با این وضعیت فکر می‌کنم تیم ملی تا سال‌ها نتواند قهرمان آسیا شود. ما در این جام فراز و نشیب داشتیم و مثل پنج دهه گذشته به قهرمانی نرسیدیم. این نشان می‌دهد در سازندگی، برنامه‌ریزی و خیلی از فاکتورهای دیگر ضعیف عمل کردیم.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خیلی‌ها می‌گویند تیم ملی باید جوانگرایی می‌کرد، ولی شما چند بازیکن جوان می‌توانید در فوتبال ایران پیدا کنید که در حد تیم ملی باشند؟ توجه به جوان‌ها باید از لیگ برتر ایران شروع شود، آیا در تیم‌های ما به آن اندازه که باید به جوان‌ها بها می‌دهند؟ فکر می‌کنم زمانی که آقای صفایی فراهانی رئیس فدراسیون بود در فوتبال به این موضوع اهمیت داده می‌شد و بعد از آن کمتر به رده‌های پرداخته شد.

پیروانی در واکنش به انتقادهایی که از امیر قلعه‌نویی صورت گرفته است، اظهار داشت: وقتی تیمی ناکام می‌ماند طبیعتاً همه مقصر هستند و نباید همه کاسه کوزه‌ها را سر قلعه‌نویی شکست و نوک انتقادها را به سمت او گرفت. کی‌روش در دو دوره نتوانست با تیم ملی قهرمان شود، آیا از او اینطور انتقاد می‌شد؟ ما باید واقع‌بین باشیم و دنبال ضعف‌های اساسی خودمان برویم.

سرمربی پیشین تیم فوتبال امید کشورمان تصریح کرد: شما دیدید قطر چگونه در دو دوره پیاپی قهرمان شد و البته گذشته فوتبال این کشور را هم به یاد بیاورید. آنها زحمت کشیدند، برنامه‌ریزی کردند، 20 استادیوم فوق‌العاده ساختند و میزبان تورنمنت‌های معتبری بودند. آنها به معنای واقعی کار کردند و دور از کرم خدا بود که قهرمان نشوند. وقتی بذری را می‌کارید وقت درو کردن هم فرا می‌رسد.

 

وی با اشاره به عملکرد بازیکنان تیم ملی گفت: به نظر من در این دوره از بازی‌های جام ملت‌های آسیا هیچ‌کدام از بازیکنان تیم ملی در حد خودشان بازی نکردند و اگر آنها مثل همیشه در اوج بودند می‌توانستیم به قهرمانی برسیم.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1672829

مهمترین اخبار ایران و جهان: