نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 15:52

بیشترین تصادف در کرمانشاه طی این ۲ ساعت رخ می‌دهد

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: تخطی از سرعت مطمئنه مهم‌ترین علت وقوع تصادفات در فصل زمستان سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رانندگی همراه با عجله و شتاب و تخطی از سرعت مطمئنه به ویژه در جاده‌های لغزنده با سهم ۴۲ درصدی موجب وقوع بیشترین تصادفات شده است.

وی ادامه داد: تصادفات واژگونی با سهم ۵۸ درصدی با تأثیر مستقیم این علت به وقوع پیوسته که منجر به وارد آمدن صدمات و جراحات شدید به راننده و سرنشینان وسایل نقلیه شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: بعد از تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم از دیگر علت‌های مهم تصادفات در فصل زمستان سال گذشته بوده که در مجموع این چهار علت موجب ۸۵ درصد تصادفات شده است. 

وی اضافه کرد: در ساعات ۱۶ تا ۲۰ با ۲۷ درصد و ۱۲ تا ۱۶ با ۲۶ درصد دارای فراوانی بالاتر تصادفات و روز پنجشنبه با ۱۷ درصد و چهارشنبه با ۱۶ درصد بیشترین تصادفات اتفاق اقتاده است. 

زارع یادآور شد: محورهای بزرگراهی با ۳۹ درصد، راه‌های فرعی و روستایی با ۳۲ درصد و جاده‌های اصلی با ۲۹ درصد محل وقوع سوانح بوده و تصادف وسایل نقلیه با یکدیگر با ۳۹ درصد پس از واژگونی تعداد بالاتری را شامل شده است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه در پایان، گفت: رانندگی در فصل زمستان با رانندگی در شرایط عادی متفاوت بوده و توصیه می‌شود در زمان نامساعد بودن شرایط آب و هوایی از تردد غیرضروری در جاده های برون شهری خودداری و در صورت اضطرار با رعایت مقررات و لحاظ کردن الزامات زمستانی سفر خود را انجام دهند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630973

مهمترین اخبار ایران و جهان: