نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 15:56

امروز اقتدار، عزت و سربلندی ایران به خاطر حضور و مشارکت مردم در صحنه است

نماینده ولی فقیه در قرارگاه شمال‌غرب سپاه گفت: دشمنان انقلاب در حال حاضر با توطئه های مختلف در تلاش هستند که مردم در انتخابات شرکت نکنند، ولی ملت ایران در جریان باشند امروز اقتدار، عزت و سربلندی ایران به خاطر حضور و مشارکت مردم در صحنه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل ولایی، نماینده ولی فقیه در قرارگاه شمال‌غرب سپاه امروز  آئین بزرگداشت شهدای بمباران ۲۷ دی دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که شهدا را مثل اموات خود نپندارید که مرده‌اند، بلکه شهیدان  زنده تر از مردم عادی هستند، اظهار داشت: خداوند شهدا را به نخستین صفت خود در آیه‌الکرسی یعنی «حی» مزین کرده و آن‌ها متفاوت از مردگان عادی هستند و بر این اساس شهدا در این عالم هم زنده‌اند.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه شمال‌غرب سپاه خاطر نشان کرد: شهدا حق طلبی و عزت طلبی را برای ما به ارمغان آوردند و امروز در این عالم هم به ما یاری می‌رسانند.

عاشورا منشا فرهنگ مقاومت

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت که منشا آن عاشورا است به واسطه برکت خون این شهدا بوده است، اظهار داشت: مردم ایران، اندیشه و فکر استکبارستیزی را از آغاز انقلاب اسلامی از امام راحل(ره) فهمیدند و آن را به عینیت تبدیل کردند.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه شمالغرب سپاه گفت: اکنون جریانی که در غزه رخ می‌دهد، ناشی از فرهنگ و مکتب عاشورا و تفکر استکبارستیزی ملت ایران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مردم در دو دسته حق و باطل قرار گرفته اند، تصریح کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی، شعار مقاومت، دنیا را به دو گروه بزرگ تقسیم کرده و بدین ترتیب گروهی طرفدار آمریکا و اسرائیل و گروه دیگر طرفدار غزه و فلسطین هستند که مرکز طرفداران غزه، ایران و مغز آن نیز مقام معظم رهبری است.

مردم غزه پرچمدار حق طلبی در جهان

به گفته وی امروز مردم غزه پرچمدار حق طلبی در جهان هستند و موضوع مقاومت مردم غزه در برابر این همه جنایات اسرائیل و آمریکا هم  برگرفته از تفکر فرهنگ عاشورایی است که شهدا تجلی عینی آن هستند.  

ولایی، افزود: امروزه همه کشورها  به این نتیجه رسیده اند که آمریکا و اسرائیل عامل اصلی ناآرامی‌ها در منطقه و جهان هستند و آمریکا دیگر نمی‌تواند امنیت اسرائیل و دیگر کشورها را تامین کند.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه شمالغرب سپاه خاطر نشان کرد: زمینه اخراج آمریکا از منطقه به برکت خون شهدا است و خون بهای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نیز اخراج کامل آمریکا از منطقه است.

مشارکت فعال در انتخابات/ اقتدار ایران و جهان اسلام

وی افزود: دشمنان انقلاب در حال حاضر با توطئه های مختلف در تلاش هستند که مردم در انتخابات شرکت نکنند، ولی ملت ایران در جریان باشند امروز اقتدار، عزت و سربلندی ایران به خاطر حضور و مشارکت مردم در صحنه بوده است.

ولایی، تاکید کرد: اگر کسی امروز به عظمت و اقتدار ایران و جهان اسلام علاقمند است، باید در انتخابات مشارکت فعال داشته باشد.

اجرای برنامه های متنوع

پخش کلیپ و مستند واقعه 27 دی سال 65، اجرای زنده سرود، اجرای تئاتر، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازان 27 دی، حضور در موزه شهدا و ادای احترام به شامخ شهدا و مداحی و روضه خوانی از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود.

شهدای 27 دی دانشگاه تبریز/ پشتیبانی رزمندگان دفاع مقدس
همین گزارش حاکی است: در 27 دی ماه سال 1365 در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط رژیم بعثی، 22 تن از دانشجویان این دانشکده که در حال انجام اقدامات پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس بودند به شهادت رسیدند. بر این اساس،  آن شب در پی بمباران 22 تن از دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریز (شهید هاشم اخترشمار، شهید عباس ارشدی‌پور، شهید بیاض‌علی اسدی‌فرد، شهید یعقوب اسماعیل‌زاده جیقه، شهید سعید امیرخانی، شهید مهدی امیرکاظمی، شهید سیدمحسن امین جواهری، شهید مرتضی جابری، شهید عادل جعفری نویمی‌پور، شهید ایرج (سجاد) خلوتی، شهید حسین رضاپور، شهید علیرضا رضوانجو، شهید مرتضی زمانپور نیاوران، شهید حسین شیرین سرند ، شهید شیرزاد شریفی، شهید صدیار صفری، شهید علی فصیح کجابادی، شهید رحمان قفل‌گری، شهید علیرضا کریمی وفایی‌پور، شهید محسن محمدی غریبانی، شهید فؤالدین محمودی نیا دهشتران و شهید حمیدرضا ملکوتی‌خواه) که در حال پشتیبانی برای رزمندگان دفاع مقدس بودند، به شهادت رسیدند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641129

مهمترین اخبار ایران و جهان: