نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 09:43

ضرورت افزایش تخت بیمارستانی در استان اردبیل

استاندار اردبیل با اشاره به پایین بودن تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان، گفت: اختصاص تجهیزات، منابع اعتباری و نیروی انسانی، وابسته به تعداد تخت‌های بیمارستانی بوده و از این رو تلاش برای افزایش تعداد تخت‌ها ضرورتی مهم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی در نشست صبح امروز اعضای هیأت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به وضعیت نامطلوب حوزه بهداشت و درمان در استان اردبیل، پایین بودن تعداد تخت‌های بیمارستانی و عدم توجه به ارتقای وضعیت در سال‌های گذشته و اظهار کرد: اختصاص تجهیزات، منابع اعتباری و نیروی انسانی وابسته به تعداد تخت‌های بیمارستانی است و باید تلاش کنیم تعداد تخت‌ها را افزایش دهیم.

اجرای بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده در اولویت قرار دارد

وی افزود: با توجه به اقدامات و برنامه‌های در دست اجرا برای بهبود وضعیت تخت‌های بیمارستانی، تکمیل بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده در اولویت بوده و در حال حاضر این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان برای ارائه خدمات در بیمارستان‌ها، بر تلاش و همگرایی فعالان حوزه درمان در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه تأکید کرد.

عاملی به افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و ضمن تأکید بر حمایت از این حوزه، خواستار هدایت منابع و تسهیلات ویژه این بخش برای فعالیت‌های دانش‌بنیان حوزه درمان و دارو شد.

گفتنی است که در ابتدای این جلسه، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته این حوزه طی ۲ سال گذشته در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ارائه شد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641629

مهمترین اخبار ایران و جهان: