نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 07:06

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران ۷۸ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به رونق اقتصادی در بنادر استان، از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کالا در ۱۰ ماهه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران، سعید کیا کجوری با اشاره به عملکرد رو به رشد بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال جاری اظهار کرد: در این مدت میزان صادرات کالا از بنادر تابعه اداره کل بیش از ۸۷ هزار و ۲۴۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹۳ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ورود کشتی‌های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبلی ۶۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به رشد ۶۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال جاری گفت: همچنین عملکرد بندر فریدونکنار از آغاز سال جاری تاکنون در بخش تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه قبلی ۱۳۲ درصد رشد داشته و در بخش صادرات نیز از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

گفتنی است محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات،کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده ترین کالاهای وارداتی به این بنادر در سال جاری بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649029

مهمترین اخبار ایران و جهان: