نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 09:47

ضرورت دستیابی به فهم مشترک از زنجیره‌های ارزش در کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: دستیابی به فهم مشترک از زنجیره‌های ارزش و بررسی مدل‌های موفق کشور در استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان صبح امروز در جلسه بررسی تامین اعتبار مطالعات اجرای طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی در استان اظهار کرد: راهبرد نوین وزارت کشور در توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در سطح کشور می‌تواند علاوه بر پیشرفت و آبادانی کشور با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای، گام نوینی در مردمی‌سازی اقتصاد کشور باشد.

وی تکیه بر ظرفیت‌های استانی در راستای اجرای این طرح را زمینه‌ساز موفقیت توسعه زنجیره‌های راهبردی در کردستان دانست و گفت: استان کردستان به عنوان استانی مجری در ایجاد و توسعه زنجیره‌های راهبردی در زمینه‌های گیاهان دارویی، فرش و دام سبک انتخاب شده است که این امر خود موید نگاه کارشناسی به ظرفیت‌های استان است.

وی تصریح کرد: کردستان با دارا بودن ظرفیت‌های خدادادی اعم از آب، خاک حاصلخیز، مرزی بودن و نیروی انسانی کارآمد می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند آبزی‌پروری نیز به خوبی عمل نماید که باید زمینه‌های مختلف توانمندی استان در اجرای این طرح که یقیناً گامی جدی به سوی ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار است از طریق مطالعات اصولی و فراهم نمودن سازوکار لازم برای تحقق و انتفاع استان از این طرح فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: دستیابی به فهم مشترک از زنجیره‌های ارزش، مبانی طرح و بررسی مدل‌های موفق کشور گام دیگر در راستای اجرای موفق این طرح در سطح استان است.

وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در راستای شناسایی، انجام مطالعات اصولی، بسترسازی و اجرای طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان تلاش و همگرایی لازم را ایجاد کنند.

وی توجه به مزیت‌های رقابتی مانند مرزی بودن استان را از دیگر شاخصه‌های مهم کردستان در اجرای این طرح دانست و گفت: با توجه به اینکه کردستان به عنوان یک استان مرزی کشور دارای مراودات تجاری خوبی با کشور عراق و بویژه اقلیم کردستان عراق است این مزیت می‌تواند نسبت به ایجاد بازار فروش محصولات با برنامه‌ریزی‌های مدون به عنوان یک مزیت نسبی مد نظر قرار گیرد.

محمدی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شاهد توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647829

مهمترین اخبار ایران و جهان: