نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 14:23

سمنان مستعد بروز سیلاب‌های پی‌درپی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: استان سمنان بیش از 97 هزار کیلومترمربع گستردگی جغرافیایی دارد و مستعد بروز سیلاب‌های پی‌درپی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در رزمایش مدیریت بحران وزارت نیرو در منطقه شمال شرق کشور اظهار کرد: در سال‌های اخیر، شرایط نامتعارف و غیرطبیعی کره زمین موجب حوادث غیرمترقبه‌ای چون افزایش بارندگی و نزولات جوی یک‌باره شده که نتایج آن خساراتی گسترده‌ای را به همراه داشته است.

حمیدی با اشاره به اینکه استان سمنان بیش از 97 هزار کیلومترمربع گستردگی جغرافیایی دارد و مستعد بروز سیلاب‌های پی‌درپی است، اضافه کرد: وجود کویر، دشت و رودخانه‌های متعدد لزوم آمادگی ما را برابر مقابله با این تهدیدات چندین برابر می‌سازد.

وی افزود: افزون بر اینکه آمادگی کامل استان‌ها را می‌طلبد، باید خود را برای یاری‌رساندن به استان‌های هم‌جوار آماده کنیم و همچنین در مواقع وقوع بحران‌های واقعی، هماهنگی‌های لازم با استان‌های هم‌جوار نظیر خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و ... را داشته باشیم.

حمیدی ضمن تشکر از حضور استان‌های یاری‌رسان یادشده خاطرنشان کرد: علاوه بر بحران‌های طبیعی، مخاطرات انسان‌سازی نیز در حوزه وزارت نیرو وجود دارد که همه هم‌وطنان باید در خصوص این مخاطرات آمادگی کامل را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان به اهمیت تهدیدات انسان‌ساز حوزه وزارت نیرو از قبیل ناترازی برق و کمبود آب اشاره کرد و افزود: همراهی مردم، افزایش برنامه‌ریزی و مدیریت منابع می‌تواند چالش‌های پیش‌روی حوزه آب و برق را در فصول گرم و سرد سال رفع سازد.

پایان پیام/74002/ک/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641929

مهمترین اخبار ایران و جهان: