نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 12:04

امضای برنامه همکاری بین وزارتخانه‌های دادگستری ازبکستان و ژاپن

مقامات وزارتخانه‌های دادگستری ازبکستان و ژاپن برنامه همکاری برای سال‌های 2024 و 2026 میلادی را با هدف تعمیق همکاری‌های متقابل و دستیابی به نتایج معین امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مقامات وزارتخانه‌های دادگستری ازبکستان و ژاپن برنامه همکاری برای سال‌های 2024 و 2026 میلادی را با هدف تعمیق همکاری‌های متقابل و دستیابی به نتایج معین امضا کردند.

هیئت وزارت دادگستری ژاپن به ریاست «تاکشی ماتسوموتو» مدیر بخش همکاری‌های بین‌المللی با مقامات وزارت دادگستری ازبکستان دیدار کرد.

در چارچوب این دیدار طرفین مسائل همکاری‌های دوجانبه بین وزارتخانه‌های دادگستری دو کشور را بررسی کردند.

در این دیدار همچنین برنامه همکاری برای سال‌های 2024 و 2026 میلادی با هدف تعمیق همکاری‌های متقابل و دستیابی به نتایج معین به امضا رسید.

این برنامه همکاری در زمینه‌های تنظیم پیش نویس اسناد حقوقی، افزایش آگاهی حقوقی و فعالیت حقوقی شهروندان، حمایت از حقوق بشر، حمایت از مالکیت معنوی و همچنین به کارگیری فناوری‌های اطلاع رسانی و ارتباطات در زمینه دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ثبت ازدواج را در نظر دارد.

طرفین عزم خود را برای برگزاری مراسم‌های مختلف که باعث تبادل تجربیات و تقویت روابط دوستانه در زمینه دادگستری و حقوق شود، ابراز کردند.

نمایندگان ژاپن اصلاحات و پیشرفت‌های به دست آمده در ازبکستان در زمینه‌های حمایت از حقوق بشر، دفاتر اسناد رسمی، خدمات حقوقی و خدمات دولتی و همچنین دیجیتالی سازی فعالیت سازمان‌های دادگستری را بسیار ارزشمند خواندند.

ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 28 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 ژانویه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642529

مهمترین اخبار ایران و جهان: