نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 15:14

احیای دشت قزوین باید در اولویت دستگاه های اجرایی باشد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: احیای دشت قزوین از تاکیدات مقام معظم رهبری است بنابراین اهتمام و جدیت در احیای این دشت ضروری است و بایستی در اولویت برنامه ها باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت اله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که ظهر امروز با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استان و دستگاههای تابعه، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: دشت قزوین هنوز نفس دارد اما وضعیت آن نگران کننده است چرا که احیای دشت قزوین از تاکیدات مقام معظم رهبری است بنابراین اهتمام و جدیت در احیای این دشت ضروری است و بایستی در اولویت برنامه ها باشد.

وی افزود: البته با اجرای برنامه های دولت و اقدامات خوبی که انجام شده امیدواریم شاهد احیای این دشت باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: استفاده هوشمندانه و اقتصادی از امکانات در بخش کشاورزی انجام شود تا بتوانیم رعایت حق آیندگان را به جا آوریم.

آیت الله عابدینی به استفاده از آبیاری غرقابی در مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت: استفاده از این نوع آبیاری اسراف است و بایستی از شیوه های نوین آبیاری در مزارع و باغات استفاده شود تا از هدر رفت منابع آبی جلوگیری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287273

مهمترین اخبار ایران و جهان: