نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:10

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: امر به معروف را از خودمان شروع کنیم

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: باید امر به معروف را اول از خودمان شروع کرده، بعد دیگران را دعوت کنیم تا اثرات آن دیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان کرمانشاه، آیت‌الله علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در محل سالن بعث کرمانشاه برگزار شد، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان سالم ترین نظام حکومی و سیاسی یاد شد.

امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت ماه ذیحجه وتسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: به رغم برخی مشکلات،  نظامی سالم تر از جمهوری اسلامی ایران در دنیا وجود ندارد،زیرا تشکیلات ما متصل به خداوند متعال است.

وی در خصوص اهمیت ماه ذیحجه و فریضه حج افزود: ماه ذیحجه پر اسرار ترین ماه است و فریضه بزرگ حج بعد از نماز والاترین جایگاه را در آیین بندگی ما دارد. 

آیت الله علماء اظهار داشت: حضرات معصومین (علیهم‌السلام)  مسیر های تقرب الی الله را به ما نشانه داده اند، زیرا هر جا که سخنی فرموده اند متصل به کلام وحی است. برای همین سخنان ایشان زنده است زیرا اسلام و فطرت هیچگاه کهنه نمی شود.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه یادآورشد: اسلام معتقد است انسان موحد متولد می شود و این فطرت جوابگوی تمام پرسش های طول تاریخ بشر است، لذا می بینیم انسان درصورتی که مومن و‌معتقد به خداوند متعال باشد ابدیت می یابد.

وی افزود:در این راستا و بر اساس فرمایش امام باقر (ع) باید در دین فقیه باشید زیرا اگر در دین فقیه باشیم تمام مواهب ارزشمند انسانی و معنوی در وجود ما متجلی است. 

این استاد برجسته حوزه های علمیه اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جوهر همه احکام دینی است زیرا احکام در صورت زنده بودن امر به معروف و نهی از منکر اجرایی می شود.

لذا می بینیم، امام راحل با توسل به جوهر دین انقلاب اسلامی ایران را بنیاد نهاد و آن رخداد عظیم الهی ، سیاسی را بوجود آورد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310629

مهمترین اخبار ایران و جهان: