نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 10:02

فعالیت ۱۶ مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی در کرمانشاه

کرمانشاه- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کرمانشاه از فعالیت ۱۶ مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی در کرمانشاه خبر داد.

یاسر کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات مستمر و مؤثر صورت گرفته در حوزه سوادآموزی در این استان، اظهار کرد: میانگین نرخ باسوادی در کشور ۹۷ درصد است که این میانگین در کرمانشاه ۹۸ درصد و یک درصد بالاتر از کشوری است.

وی با بیان اینکه در کنار مباحث سواد آموزی، مهارت‌های زندگی نیز به سواد آموزان آموزش داده می‌شود، افزود: یکی از اقدامات این سازمان در سنوات گذشته در خصوص ریشه‌کنی بی‌سوادی، اقدام به شناسایی مناطق کم برخوردار با ظرفیت تشکیل مراکز یادگیری محلی بوده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا ۱۶ مرکز یادگیری محلی نهضت سوادآموزی در سطح استان کرمانشاه تشکیل شده است که از این تعداد ۲ مرکز آن در بخش زندان‌ها قرار دارد.

کرمی با بیان اینکه این مراکز بیشتر در مناطق کم برخوردار استان کرمانشاه دایر است، تصریح کرد: مراکز یادگیری محلی علاوه بر اینکه ظرفیتی ارزشمند برای باسوادی و توانمندسازی قشرهای محروم به شمار می‌رود، بستری مناسب برای فرهنگ سازی در مناطق کم برخوردار این استان است.

وی تاکید کرد: در این مراکز در کنار مباحث سواد آموزی، مهارت‌های زندگی نیز به سوادآموزان آموزش داده می‌شود و همچنین در راستای ارتقا کیفیت فعالیت‌های سوادآموزی دوره‌های مهارتی برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد در دستور کار قرار دارد.

کرمی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه فعالیت‌های استان کرمانشاه طی سه سال گذشته بر اساس شاخص‌های نهضت سوادآموزی در رتبه اول تا سوم قرار داشته است، گفت: سال گذشته در بحث آموزش سوادآموزی در زندان‌ها رتبه اول کشور را کسب کردیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309829

مهمترین اخبار ایران و جهان: