نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 11:00

پرداخت ۴۵ درصد مطالبات کلزاکاران استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همزمان با برداشت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تاکنون ۴۲۸ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران معادل ۴۵ درصد وجه پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن جلیلوند اظهار کرد: همزمان با برداشت و خرید تضمینی محصولات کشاورزی، تاکنون ۴۲۸ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران معادل ۴۵ درصد وجه پرداخت شده است.

وی افزود: از ابتدای فصل خرید تاکنون ۴ هزارو ۳۲۳ تن دانه روغنی کلزا بصورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان فصل خرید تضمینی، حدود شش هزار تن محصول از کلزاکاران این استان خریداری شود.

این مسوول اذعان کرد: در حال حاضر ۵ مرکز خرید تضمینی کلزا در سطح شهرستان های آبیک، البرز، بوئین زهرا و تاکستان فعال است که کار خرید تضمینی کلزا را برعهده دارند.

جلیلوند گفت: بیشترین میزان خرید کلزا مربوط به شهرستان آبیک با ۱۲۹۶ تن است.

وی یادآور شد: قیمت خرید تضمینی کلزا از کشاورزان از قرار هر کیلو ۲۵ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲۸۳۰ هکتار ا زمزارع پاییزه آبی این استان به زیر کشت کلزا رفته و بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به شهرستان آبیک با سطح زیر کشت ۹۰۵ هکتار است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327473

مهمترین اخبار ایران و جهان: