نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 12:06

رئیس سازمان حج و زیارت برای برقراری عمره، با وزیر حج عربستان دیدار کرد

رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران به منظور برقراری عمره مفرده با وزیر حج و عمره عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران یکشنبه برای دومین بار ظرف یک هفته اخیر با «توفیق بن فوزان الربیعه» وزیر حج و عمره عربستان سعودی دیدار و در باره بهبود خدمات به زائران ایرانی حج تمتع و از سرگیری عمره مفرده با او گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

این دیدار در حاشیه مراسم پایان عملیات حج تمتع ۱۴۴۴ قمری (۱۴۰۲ هجری شمسی) انجام شد که در آن مسؤولان و هیأت‌های همراه کشورهای حاضر در موسم حج تمتع امسال به دعوت وزارت حج و عمره عربستان شرکت داشتند.

در این مراسم، چشم انداز یک سال آینده حج تمتع و زمانبندی اقدامات و خدمات اجرایی آن از سوی دست اندرکاران حج و عمره کشور میزبان ترسیم و تبیین شد.

مسؤولان حج عربستان در این مراسم تأکید کردند تا ابتدای ماه ربیع‌الاول شرکت‌های مجاز تأمین کننده خدمات برای حجاج به منظور رقابت معرفی می‌شوند، اما کشورها در انتخاب شرکت‌های سعودی ارائه دهنده خدمات، آزاد خواهند بود.

همچنین در این مراسم، پیش نویس تفاهمنامه یکپارچه حج تمتع سال آینده تقدیم روسای حج کشورهای حاضر شد. این تفاهم نامه پیش از این، همه ساله حدود ۶ ماه قبل از برگزاری موسم حج به مسئولان حج کشورهای اسلامی ارائه می‌شد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان نیز پیش نویس قرارداد حج ۱۴۴۵ قمری (۱۴۰۳ شمسی) را از وزیر حج و عمره عربستان دریافت کرد. دو طرف در این نشست، بر ضرورت تبادل نظر پیرامون ارتقای سطح خدمات تأکید داشتند.

در حاشیه این مراسم نیز دیداری میان مسئولان و معاونین حج کشورها با دست اندرکاران کشور میزبان صورت گرفت و از خدمات صورت گرفته در موسم حج قدردانی به عمل آمد.

معاون بین الملل وزیر حج و عمره عربستان هم در دیدار با معاون سازمان حج و عمره سازمان حج و زیارت کشورمان و مسؤول دفتر نمایندگی این سازمان در عربستان درباره برگزاری نشست‌های کارشناسی پیرامون برقراری سفرهای عمره از سوی ایران تبادل نظر کردند و مقرر شد نشست‌های کارشناسی در اسرع وقت برگزار شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327773

مهمترین اخبار ایران و جهان: