نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 13:03

طرح قانون نژادپرستانه برای اعطای اختیارات بی‌سابقه به بن‌گویر

منابع عبری از طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای تصویب قانونی جدید در راستای اعطای اختیارات بی‌سابقه به ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم اعلام کرد که کمیته وزارتی امور قانونگذاری رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه پیش‌نویس قانونی را بررسی خواهد کرد که به موجب آن اختیاراتی بی‌سابقه در رابطه با صدور احکام بازداشت موقت در حق فلسطینیان به ایتمار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم داده خواهد شد.

این قانون به طور اساسی، فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را هدف گرفته است. روزنامه مذکور اشاره کرد که این قانون را زویکا فوگل عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب بن‌گویر پیشنهاد داده است.

به موجب قانون مذکور، احکام بازداشت موقت در حق فلسطینیان با موافقت دادستان کل یا هر یک از مشاوران حقوقی دولت صادر خواهد شد و مدت آن از ۶ ماه تا یک سال خواهد بود.

این روزنامه اشاره کرد که این اختیارات بی‌سابقه است و بن‌گویر با این کار می‌خواهد همانند وزیر جنگ موقعیت خود را تقویت کند.

بر اساس این قانون، بن‌گویر می‌تواند هر شخصی را که بخواهد از سفر یا هرگونه تردد منع کند یا به حبس خانگی درآورده و دستور بازداشت موقت او را صادر کند و یا او را از حضور در اماکنی معین منع کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324673

مهمترین اخبار ایران و جهان: