نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:33

شهردار اردبیل: ساماندهی ورودی‌های شهر انجام می‌شود

شهردار اردبیل از ساماندهی ورودی‌های شهر خبر داد و گفت: ساماندهی ورودی‌ها منجر به زیباسازی سیما و منظر شهر می‌شود.

محمودصفری، شهردار اردبیل پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری اردبیل،  ساماندهی چهار ورودی شهر در راستای زیباسازی سیمامنظر شهری است که طرح‌های ساماندهی آماده شده است.

وی با بیان این‌که در نظر داریم در قالب ساماندهی ورودی‌های شهر، ۵۰ هکتار فضای سبز ایجاد کنیم، افزود: قطعا با ایجاد به مقدار فضای سبز، شاهد افزایش سرانه‌ی سبز شهر خواهیم بود؛  طرح ساماندهی ورودی شهر از سمت مشکین‌شهر، حدافاصل امامزاده سیدصدرالدین(ع) تا میدان وحدت تصویب و به‌زودی آغاز می‌شود.  

شهردار اردبیل از ایجاد پارک‌ در مناطق مختلف شهر اردبیل خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ۳ پارک به‌طور همزمان انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در اسرع‌‌وقت این پارک‌ها تکمیل و تحویل شهروندان دهیم؛ با ایجاد پارک‌های پعثت، میراشرف و بوستان خانواده‌ی شورابیل طی چندماه آتی ۱۴ هکتار به سرانه فضای سبز اضافه می‌شود. 

صفری به اتمام عملیات عمرانی زمین چمن مصنوعی فوتبال در محله ایران‌آباد اشاره کرد و گفت: این زمین چمن در مدت زمان کوتاه آماده و حال تحویل اهالی شده است. 

وی، نصب روشنایی پل‌های ارجستان و گلمغان، احداث مرکز درمانی در گلمغان، ایجاد خیابان ۴۵ متری امامزاده سید‌صدرالدین از دیگر اقدامات انجام یافته در مناطق محروم شهر اردبیل عنوان کرد. 

شهردار اردبیل به ساماندهی و بهسازی رودخانه بالیخلوچای و نوران‌چای خبرداد و اضافه کرد: ساماندهی نوران‌چای یکی از مطالبات اهالی بود که از سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و بدون وقفه ادامه دارد؛ همچنین ساماندهی بالیخلوچای نیز در حال انجام است. 

صفری به آسفالت‌ریزی‌ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال در سطح شهر  ۲۰ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود 90 هزار تن آسفالت‌ریزی دیگر نیز انجام شود.

صفری با بیان این‌که نگاه یکسان به مناطق پنج‌گانه شهرداری داریم، افزود: علی‌رغم درآمدزایی محدود در مناطق محروم از جمله منطقه ۴، در سال گذشته اعتبار عمرانی مصوب برای هر یک از مناطق یک و چهار شهر اردبیل به میزان 50 میلیارد تومان بوده و در سال جاری نیز 70 میلیارد تومان اعتبار برای هر یک از این مناطق در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279973

مهمترین اخبار ایران و جهان: