نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 07:30

مدیران استقلال شفاف سازی کنند/ گل خوردن ایران در کافا زنگ خطر است

کارشناس فوتبال با بیان اینکه تورنمنت کافا می‌تواند نقاط ضعف تیم ملی را نشان دهد گفت: کادر فنی ایران باید نهایت بهره را از این مسابقات و به ویژه بازی فینال مقابل ازبکستان ببرد.

منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط تیم ملی در تورنمنت کافا گفت: اگر به دنبال یک تیم ملی قوی برای جام ملت‌های آسیا هستیم باید به بازی‌های تدارکاتی اهمیت زیادی بدهیم تا با انجام دیدارهای دوستانه هم به هماهنگی بیشتری برسیم و هم نقاط ضعف را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: برد در دیدارهای تدارکاتی خوب است؛ اما ملاک نیست. هدف اصلی برای کادر فنی، شناخت بیشتر از بازیکنان است. کادر فنی با این دیدارها می‌تواند شناخت کاملی از تمام بازیکنانش پیدا کند، ضمن اینکه می‌تواند آنها را در پست‌های غیر تخصصی هم به کار بگیرد تا توانایی آنها را بسنجد.

کارشناس فوتبال مهمترین اصل در بازی‌های تدارکاتی را برطرف کردن نقاط ضعف دانست و افزود: کادر فنی باید نسبت به این موضوع دقت و حساسیت زیادی از خود نشان دهد. درست است که ما توانستیم مقابل افغانستان و قرقیزستان به پیروزی پر گل برسیم اما دو بار هم دروازه تیم ملی کشورمان باز شد و هر دو بار هم به خاطر ضعف خط دفاعی ما بود.

رشیدی خاطرنشان کرد: خط دفاع ما دو اشتباه فاحش برابر دو تیم درجه ۳ آسیا داشت که این زنگ خطری برای کادر فنی بود. در جام ملت‌های آسیا حریفان قدرتمندی روبروی ما قرار خواهند گرفت که از بازیکنان باتجربه و باهوشی سود می‌برند و اگر ما بخواهیم مقابل آنها اشتباه کنیم، باز هم باید حسرت از دست دادن جام را بخوریم. بنابراین کادر فنی باید از این بازی‌های دوستانه بهترین بهره را ببرد به ویژه بازی فینال با ازبکستان.

این پیشکسوت استقلال در خصوص انتخاب سرمربی جدید استقلال که زمان زیادی برده و باعث نگرانی هواداران شده گفت: متأسفانه مسئولان استقلال احساسات هواداران را به بازی گرفته‌اند و به راحتی هر طور دلشان می‌خواهد حرف می‌زنند. معاون باشگاه می‌گوید، شب سرمربی مشخص می‌شود اما مدیرعامل می‌گوید، چند روز دیگر صبر کنید و این دوگانگی نشان از عدم هماهنگی در مدیریت استقلال است.

رشیدی ادامه داد: همه اهالی فوتبال و هواداران روی مربیگری جواد نکونام اتفاق نظر دارند و مایلند با توجه به تجربه این مربی جوان، او هدایت استقلال را به عهده بگیرد؛ اما مسئولان استقلال شفاف با مردم حرف نمی‌زنند و دلیل این تأخیر را به طور واضح اعلام نمی‌کنند. این رفتار غیر حرفه‌ای بیشتر مجموعه استقلال را به حاشیه برده است.

کارشناس فوتبال در ادامه تاکید کرد: مدیران استقلال به جای پنهان کاری، شفاف سازی کنند و صادقانه به مردم بگویند دلیل این همه تأخیر چیست. هر روز که می‌گذرد به شروع لیگ نزدیک می‌شویم. همه تیم‌ها در حال جذب بازیکنان جدید هستند ولی اما استقلال همچنان برای انتخاب سرمربی جدید امروز و فردا می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر استقلال با همین امروز و فرداها پیش برود به طور حتم فصل موفقی را در پیش رو نخواهد داشت و این عدم موفقیت را مسئولان استقلال به وجود آورده‌اند و خودشان هم باید پاسخگو باشند. بنابراین بهتر است هرچه زودتر تکلیف سرمربی جدید استقلال مشخص شود تا کادر فنی بتواند هم بازیکنان جدید را به خدمت گرفته، هم تمرینات پیش فصل زودتر آغاز شود تا شاهد حضور استقلالی پرقدرت در لیگ بیست و سوم باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296873

مهمترین اخبار ایران و جهان: