نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 14:27

اردوغان: زنگزور یکی از مهمترین موضوعات بین ترکیه و آذربایجان است

رئیس جمهور ترکیه در خصوص وضعیت قفقاز گفت: یکی از مهمترین موضوعات این منطقه موضوع زنگزور است که راه آهن و جاده را دنبال می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست مطبوعاتی با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در باکو که امروز سه شنبه انجام گرفت با بیان اینکه درباره انتقال گاز به ترکیه از جمهوری آذربایجان چه تاناپ و چه تاپ به دنبال افزایش حجم انتقال گاز هستیم، گفت: اروپا به شدت نگران گاز وارداتی از طریق ترکیه است و دائماً از ما درخواست دارند. ما آنچه از دستمان بر آید انجام می دهیم.

وی همچنین در خصوص وضعیت قفقاز نیز گفت: یکی از مهمترین موضوعات این منطقه موضوع زنگزور است که راه آهن و جاده را دنبال می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه یکی از ابعاد روابط دو کشور را ارتباط در حوزه دانشگاهی دانست و گفت: دانشگاه ترکیه-آذربایجان دنبال می شود تا روابط دانشجویی بین دو طرف نیز توسعه یابد. در حوزه دفاعی نیز گام های مهمی برداشته می شود.

اردوغان درباره جمعیت آذربایجان نیز اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت این کشور 10 میلیون نفر است. ما برای کشور خودمان هر خانواده 3 فرزند را توصیه می کنیم اما برای شما 5 فرزند را توصیه می کنیم.

الهام علی اف نیز با تشکر از حمایت های ترکیه و اردوغان گفت: یکی از موضوعات مهم ما همکاری است. ما دو سال پیش در چنین روزهایی بیانیه شوشا را داشتیم که یک توافق تاریخی بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1282873

مهمترین اخبار ایران و جهان: