نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 15:56

افزایش تولید نفت عراق

یک منبع دولتی در اداره بازاریابی نفت عراق اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه می نسبت به آوریل 17 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک منبع دولتی از اداره بازاریابی نفت عراق موسوم به سومو، امروز اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه می نسبت به ماه آوریل 17 هزار بشکه در روز بیشتر شده و به 3.955 میلیون بشکه در روز رسیده است.

با این‌حال اما، وی می‌گوید: میزان تولید نفت این کشور 265 هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه‌ای است که از سوی گروه اوپک پلاس برای عراق در نظر گرفته شده است.

از زمان توقف صادرات نفت عراق از طریق خط لوله صادراتی شمال این کشور که به ترکیه می‌رفت، تولید نفت عراق کاهش یافته است. خط لوله مذکور روزانه 450 هزار بشکه نفت اقلیم کردستان عراق را به بندر جیهان ترکیه منتقل می‌کرد که به خاطر اختلاف بین دو کشور از روز 25 مارس جریان نفت در این خط لوله متوقف شده است.

به گزارش فارس، به خاطر شکایت عراق از ترکیه برای انتقال غیرقانونی نفت اقلیم کردستان به بازار جهانی بین سال‌های 2014 تا 2018 بدون مجوز دولت بغداد، اتاق بازرگانی بین‌المللی، ترکیه را به پرداخت 1.5 میلیارد دلار جریمه محکوم کرده است. از زمان اعلام این جریمه هم ترکیه صادرات نفت عراق از طریق خط لوله را متوقف کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283173

مهمترین اخبار ایران و جهان: