نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 19:39

جایگاه نامطلوب استان سمنان در طلاق/ مشاوران به حل بحران کمک کنند

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه در بسیاری از شاخص هایی نظیر طلاق، ازدواج و فرزند آوری جایگاه استان مطلوب نیست، گفت: مراکز مشاوره باید به حل این بحران کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی عصر شنبه در مراسم افتتاح بیست و یکمین مرکز مشاوره اسلامی کشور با نام اختصاری «سماح» در شهر سمنان ضمن بیان اینکه آمار برخی موارد نظیر طلاق در استان سمنان بالا است، ابراز داشت: در حوزه ازدواج و فرزندآوری نیز جایگاه استان به نسبت کشور چندان مطلوب نیست.

وی ضمن بیان اینکه برای حل این بحران‌های موجود و ارتقا این شاخص‌ها باید مراکز مشاوره به ارتقا سلامت جامعه کمک کنند، افزود: جامعه به شدت نیازمند ارتقا سلامت روان است و همین اهمیت ضرورت وجود مراکز مشاوره‌ای را بیش از بیش آشکار می‌سازد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه می‌بایست برای مدیریت آسیب‌های موجود چاره‌ای تدبیر کرد، ابراز داشت: امروز از جمله خلأ های موجود در جامعه نبود مراکز مشاوره‌های اسلامی بود که با راه اندازی آن در سمنان امید آن می‌رود که بتواند با ارائه مشاوره‌های مختلف در حل معضلات اجتماعی نقش آفرین باشد.

هاشمی ضمن بیان اینکه ارائه مشاوره‌های خانوادگی، زوجین، قبل و بعد از ازدواج اختلافات خانوادگی را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: راه اندازی این مراکز در سمنان نیز بر پایه همین اصل بوده است تا بتواند استان را در انجام این مأموریت یعنی به حداقل رسیدن طلاق یاری دهد.

وی اضافه کرد: در واقع رویکرد اصلی مراکز مشاوره‌های اسلامی نیز علاوه بر مشاوره تحصیلی، کمک به کاهش طلاق، تحکیم بنیان خانواده و ارتقا سلامت جامعه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322629

مهمترین اخبار ایران و جهان: