نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 09:28

پیر پروژه کهگیلویه و بویراحمد آماده افتتاح رسمی د

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: جاده ملی پاتاوه ـ دهدشت آماده افتتاح رسمی در سفر دولت به این استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج و به‌نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا به همراه مدیرکل‌ راه و شهرسازی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از آخرین وضعیت پروژه پاتاوه به دهدشت بازدید کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: محور پاتاوه به دهدشت از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال 73 است.

وی با بیان اینکه پاتاوه به دهدشت یکی از پروژه‌های حساس ملی است، بیان کرد: این محور کهگیلویه و بویراحمد را از بن بست خارج می‌کند و کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود.

روستا بیان کرد: پروژه در یک بازده زمانی متوقف شده بود اما در دولت سیزدهم با اختصاص اعتبار سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه 1400 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شد، افزود: پروژه به قیمت امروز بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

روستا عنوان کرد: طول کل پروژه 136 کیلومتر است که 17 دستگاه تونل و گالری به طول حدود 10 کیلومتر و بیست دستگاه پل با دهانه های 20 تا 80‌ متر را دربردارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تقاطع کندی خوری و تقاطع سوق از محورهای پر خطر این پروژه است که عملیات آنها پس از رفع معارض آغاز و سرعت‌کاه نصب می‌شود.

وی عنوان کرد: پروژه پاتاوه به دهدشت پس از 27 سال به طور رسمی در سفر دولت به استان افتتاح و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

روستا بیان کرد: از مجموع 15 تونل در مسیر 7 تونل دارای روشنایی ثابت است که اعلام کردیم تا زمانی که کارهای اساسی برای روشنایی ثابت انجام شود روشنایی موقت تونل‌ها تامین شود.

معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: افتتاح این مسیر علاوه بر تسهیل در روند رفت و آمد از جنوب به مرکز و شمال کشور رونق اقتصادی و مالی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1357773

مهمترین اخبار ایران و جهان: