نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 17:44

گروه اطفای حریق در ۸۶ روستای جنگلی گلستان تشکیل شد

گرگان-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: برای پیشگیری و کاهش آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گروه‌های ۱۱ نفره اطفای حریق در ۸۶ روستا با جذب ۹۴۶ نفر در ۱۰ شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سلامتی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین اراضی ملی با کشاورزی در استان وجود دارد، اظهارکرد: از ابتدای امسال ۲۵۸ کیلومتر آتش‌بر عمده در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه گلستان بیشترین جنگل‌های سوزنی برگ کشور را در خود جای داده است، افزود: در ماه‌های گرم سال این جنگل‌ها با کوچک‌ترین جرقه شعله‌ور می‌شوند که اجرای طرح‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای از حریق در عرصه‌های منابع طبیعی باید به طور جدی دنبال شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با توجه افزایش احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان همزمان با فصل تابستان، اعمال تدابیر و اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی احتمالی در مناطق بحرانی با جدیت پیگیری می‌شود.

سلامتی با اشاره به اهمیت زیاد اطلاع رسانی و برپایی کارگاه‌های ترویجی و آموزشی در کاهش حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان، گفت: علاوه بر احداث آتش‌بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق در بین عموم مردم به‌خصوص مجاورین عرصه‌های جنگلی و مرتعی مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: برای پیشگیری و کاهش آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گروه‌های ۱۱ نفره اطفای حریق در ۸۶ روستا با جذب ۹۴۶ نفر در ۱۰ شهرستان تشکیل شده است.

وی با اشاره به تداوم خشکسالی‌ها در فصل گرما و خطر احتمالی حریق در اراضی جنگلی و مرتعی افزود: تمامی نیروهای این اداره کل با امکانات و تجهیزات مرتبط با عملیات اطفای حریق تا پایان فصل گرما در حالت آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341729

مهمترین اخبار ایران و جهان: