نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 08:39

فعالیت 288 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۲۸۸ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم که در ۴۶ هزار و ۶۰۶ کارگاه در سطح استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، حسین‌خواجه‌مظفری در شورای هماهنگی دستگاه‌های ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان  گفت: ۲۸۸ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم  که در ۴۶ هزار و۶۰۶ کارگاه در سطح استان فعالیت می‌کنند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد:  در گلستان سه هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۳۸۰تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و حدود ۸۴۵ هزار نفر  از این تشکل‌ها منتفع می‌شوند.
 
خواجه مظفری بیان کرد: در هیئت‌های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی  نزدیک به چهار هزار پرونده در سال وارد می‌شود و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: در سال گذشته نمایندگی اتاق تعاون را در روسیه و استان کازان راه‌اندازی کردیم.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: اندیشکده تعاون در دانشگاه جامع گلستان راه‌اندازی شده است که به زودی با حضور وزیر افتتاح خواهد شد.
 
خواجه مظفری تاکید کرد: چیزی حدود ۴۰ درصد مردم گلستان مشمول طرح کالا‌برگ قرار دارند، گلستان استان فقیری است که باید به آن توجه شود.
 
وی افزود: مراوه‌تپه با ۶۵ درصد و گرگان با ۲۸ درصد بیشترین و کمترین شهرستان مشمول طرح کالابرگ در گلستان است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۳۱ هزار سهمیه اشتغال داشتیم که در سال گذشته ۳۵ هزار شغل ایجاد کردیم ولی پس از صحت سنجی به عدد ۲۵ هزار شغل رسید که امسال این عدد مبنای اشتغال گلستان قرار گرفت.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289673

مهمترین اخبار ایران و جهان: