نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 15:47

۱۰ مدرسه جدید میزبان دانش آموزان آبادانی

آبادان - عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ۱۰ مدرسه جدید در سال تحصیلی آینده میزبان دانش آموزان آبادانی و اروندی خواهد بود.

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره مستهلک بودن برخی از مدارس در شهرهای آبادان و اروند بیان کرد: سال‌هاست که تحولی در بازسازی، نوسازی و بهسازی مدارس آبادان و اروند با توجه به حجم استهلاک ساختمان آنها صورت نگرفته بود و این موضوع در برخی از نقاط شرایطی بحرانی را ایجاد کرده بود.

وی با عنوان اینکه میزان قابل توجه تراکم دانش آموزی در هر کلاس بر کیفیت آموزش دانش آموزان تأثیر مستقیم دارد، گفت: میزان تراکم دانش آموزی در سطح برخی از مدارس، پذیرفتی نیست و به همین دلیل با همه توان در راستی افزایش فضای آموزشی گام برداشتیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان مدارس در آبادان و اروند کنار، موضوع کمبود فضای آموزشی در آبادان را به عنوان یک درخواست مهم مطالبه کردند، افزود: این درخواست مردمی در حال تحقق است؛ بیش از ۱۵ مدرسه به بهره برداری رسیده، ۱۰ پروژه در حال احداث و در این بین ۱۰ مدرسه نوساز و هشت مدرسه تعمیر و بهسازی شده تا پایان شهریور ۱۴۰۲ آماده تحویل و بهره برداری است.

وی با اشاره به تلاش‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در راستای توسعه فضای آموزشی در اروندکنار اظهار کرد: سه پروژه مقاوم سازی مدارس و ۲ پروژه احداث و نوسازی به صورت مستقل در اروندکنار در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319829

مهمترین اخبار ایران و جهان: