نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 16:13

توهین به مقدسات به خصوص قرآن کریم خط قرمز مسلمانان است

شیراز- امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه توهین به مقدسات به خصوص قرآن کریم خط قرمز مسلمانان است، گفت: اگر در کشوری که مدعی آزادی است این گونه اهانت‌ها رخ دهد موجب انزجار مسلمان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: اساسی‌ترین موضوعی که در نظام جمهوری اسلامی ایران به آن توجه شده موضوع امامت و ولایت است البته آیات متعددی نیز در قرآن وجود دارد که مبین این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: اصلی‌ترین دلیلی که دشمنان با ولایت در ایران دارای مشکل اند آن بوده که دشمنان از امامت و ولایت در ایران هراس دارند زیرا در نظام نوین جهان ایران به عنوان یکی از قدرت‌های برتر جهان معرفی شده و استقلال مردم ایران ضربه‌های جبران ناپذیری را به دشمنان وارد می‌کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه با طرح امامت و ولایت در غدیر خم، تمامی نقشه‌های شوم کفار و صهیونیست‌ها در هم پیچید، اضافه کرد: پروردگار راهکار ماندگاری رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) را معرفی و تثبیت ولایت و امامت عنوان می‌کند تا حرکت امت اسلامی متوقف نشود.

برگزاری جشن عید غدیر پیام تبلیغی مهم برای جهانیان است

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: اگر غدیر بگذرد و تبلیغ نکنیم در مقابل پیامبر (ص) بدهکار هستیم لذا همه باید ولایت را تبلیغ کنند بنابراین تبلیغ ولایت و امامت وظیفه تمامی مسلمانان است.

وی ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده کرد تا بتوان راه و روش هدایت انسان‌ها را در جهان نشر داد از این رو برپایی جشن و مراسم شادی در روز عید غدیر پیام تبلیغی مهمی برای جهانیان به همراه دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اطعام یکی از کارهای تاکید شده در روز عید غدیر است و سال گذشته در شیراز ۶۷ هزار پرس غذا به نام امیرالمومنین (ع) توزیع شد و امیدواریم امسال شاهد افزایش این عمل خداپسندانه باشیم تا معلوم شود این شهر شهر امام علی (ع) است بنابراین همت کنیم تا دهه امامت و ولایت باشکوه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی به خصوص شهرداری شیراز مکلف اند تا شرایط برای زیبا سازی شهری را در دهه امامت و ولایت فراهم کرده و سومین حرم اهل بیت (ع) را آماده برگزاری جشن عید غدیر کنند.

هیچکس حق اهانت به قرآن را ندارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس متذکر شد: توهین به مقدسات به خصوص قرآن کریم خط قرمز مسلمانان است و اگر کشوری اروپایی که مدعی آزادی بوده این گونه اهانت‌ها اتفاق افتد موجب انزجار و تنفر مسلمانان خواهد شد.

امام جمعه شیراز ضمن انتقاد شدید از هتک حرمت قرآن، خطاب به دولت کشور سوئد گفت: هتک حرمت قرآن کریم از نظر تمامی مسلمانان جهان محکوم است و دولت سوئد باید از این اقدام عذرخواهی کرده یا منتظر تبعات آن باشد.

وی در خصوص مسیرهای دسترسی به حرم مطهر نیز بیان کرد: سالیان متمادی مشکل دسترسی مردم به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) را بیان می‌کنیم و اگر عزمی در این موضوع وجود دارد، حرکتی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز انجام شود لذا تا فرصت نگذشته برای حل این مشکل چاره‌ای پیدا شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319873

مهمترین اخبار ایران و جهان: