نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 11:45

وصیت‌نامه شهدا در گیلان مستندسازی شود

استاندار گیلان یادواره شهدا را نماد بارز فرضیه جهاد تبیین دانست و گفت: به منظور روشن‌گری در جامعه باید سیره عملی و وصیت نامه شهدا را مستندسازی کرده و آن را برای نسل جدید بازگو کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان در سالن اجتماعات غدیر استانداری با بیان اینکه برگزاری کنگره و یادواره شهدا یکی از بهترین راه‌ها برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است، اظهار کرد: اگر مسؤولان و متولیان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژگی‌های شهدا توجه کرده و بر همان مسیر حرکت کنند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با اشاره به بازگو کردن پیام شهدا برای نسل جدید در حوزه‌های مختلف، گفت: پیام شهدا، ایثار، ایستادگی، ولایت‌پذیری بود، لذا باید با مستندسازی وصیت‌نامه شهدا خط مشترک شهدا شناسایی و برای نسل جدید آن‌ را بازگو کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در تمامی نقاط کشور بیان کرد: یاد و خاطره شهدا باید در تمامی شهرستان‌های گیلان زنده نگه داشته شود و این امر بدون برگزاری یادواره شهدا، بیان وصیت‌نامه شهدا و توجه به نصب عکس زیبای شهیدان در المان‌های شهری امکان پذیر نیست.

عباسی با بیان اینکه گفتار، رفتار و اعمال ما باید بر اساس سیره عملی امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا باشد،گفت:  شهدا با تبعیت از ولی‌فقیه با پروردگار خود معامله کرده و در راه حق و حقانیت اسلام به شهادت رسیدند.

وی، یادواره شهدا را نماد بارز فرضیه جهاد تبیین دانست و افزود: شهدا در وصیت‌نامه خود به رعایت حجاب در جامعه توصیه کردند، لذا به منظور روشن‌گری در جامعه باید سیره عملی و وصیت‌نامه شهدا را مستند‌سازی کرده و آن را برای نسل جدید بازگو کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر نصب و نوسازی المان‌های شهدا در تمامی شهرستان‌های استان، بیان کرد: در هر نقطه‌ای از استان خون پاک شهیدی وجود دارد که فداکاری‌های خود باعث سربلندی این نظام مقدس شدند، از این باید در ورودی شهر و تمامی نقاط استان المان‌های شهدای شاخص هر منطقه را نصب کرد.

عباسی با اشاره با نقش مردم در برگزاری باشکوه نخستین کنگره هشت هزار شهید گیلان، تصریح کرد: تمامی مسؤولان باید خود را وام‌دار شهدا بدانند زیرا برای هر صندلی مدیریتی شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شدند، لیکن به مانند کنگره گذشته، در دومین کنگره هشت هزار شهید استان هم باید از ظرفیت مردم در بخش‌های مختلف استفاده شود.

وی با بیان اینکه گیلان و میدان شهرداری رشت قدمگاه شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: دشمنان ما کسانی هستند که با دین اسلام مخالف بوده و اجازه قرآن سوزی را در کشور خود می‌دهند، لذا اجازه نمی‌دهیم بی حجابی در این استان گسترش پیدا کند.

استاندار گیلان با تأکید بر وجود نوآوری در مساجد استان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این اماکن، بیان کرد: در مساجد گیلان باید نوآوری وجود داشته و درب مساجد فقط برای اقامه نماز ختم نشود زیرا در این صورت نمی‌توان نسل جدید را با شهدا و ویژگی‌ شهدا آشنا کرد.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1356473

مهمترین اخبار ایران و جهان: