نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 18:29

تهاتر زمین مرغوب به نفع مددجویان متقاضی نهضت ملی مسکن در اردبیل

اردبیل- مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد استان اردبیل گفت: دولت پیشنهاد کرده تا برای تأمین اعتبار طرح نهضت ملی مسکن ویژه مددجویان زمین مرغوب در اختیار پیمانکاران قرار دهد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد آزادپور در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: پیش از این اعلام شده بود به ازای هر ۴۰ میلیون واریزی متقاضیان نهضت ملی مسکن کمیته امداد مبلغ ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند که این امر محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز هیچ مساعدت ریالی در اجرای این طرح برای متقاضیان انجام نمی‌شود ولی دولت در کنار افزایش وام ۵۵۰ میلیون تومانی این طرح از بابت مابقی مبلغ با پیمانکاران توافقی را در پیش گرفته تا با واگذاری زمین مرغوب از بابت آورده مددجویان کمیته امداد تهاتری مناسب انجام شود.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد استان اردبیل افزود: این کار قطعاً به نفع مددجویان خواهد بود ولی در اردبیل هنوز مشکل تأمین زمین برای احداث این واحدها وجود دارد به طوری که حتی برای ۵۰ درصد ثبت نام شده‌ها زمین تأمین نشده است.

آزادپور ادامه داد: بنیاد مسکن نیز قرار است تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و دیگر مصالح را تأمین کرده و در اختیار ساخت واحد مسکونی مددجویان قرار دهد.

وی تصریح کرد: در اکثر شهرها زمین به صورت رایگان تأمین و در اختیار متقاضیان قرار گرفته که به غیر از شهرهای گرمی، کوثر و بیله سوار استقبال چندان خوبی از این طرح نشده است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد استان اردبیل ضرورت تأمین آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن را یادآور شد و بیان کرد: هر چند حذفی در این فرآیند اتفاق نمی‌افتد اما ضرورت دارد مرحله اول و دوم قسط ۴۰ میلیون تومان واریز شده تا متقاضیان به تورم برخورد نکنند.

آزادپور با تاکید بر ضرورت فعال شدن پروژه مسکن سپاه و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام بنیاد علوی اظهار کرد: ضرورت دارد هر چه سریع‌تر براساس تفاهمنامه امضا شده این پروژه‌ها تعیین تکلیف شود تا شاهد طولانی شدن اجرای این پروژه و گرفتاری‌های ناشی از تورم نشویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293373

مهمترین اخبار ایران و جهان: