نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 11:20

آغاز اعتراضات فلج‌کننده در پی تصویب طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو

پس از تصویب بخش نخست از طرح جنجالی نتانیاهو در زمینه اصلاحات قضایی در کنست که شامل کاهش اختیارات دیوان عالی است، معترضان صهیونیست از صبح امروز سه‌شنبه به طور گسترده به خیابان‌ها سرازیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی تصویب بخش نخست از طرح اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو از سوی کنست، که کاهش اختیارات دیوان عالی رژیم صهیونیستی را موجب خواهد شد، معترضان صهیونیست از صبح امروز تظاهرات گسترده خود را آغاز کردند.

مخالفان لایحه جنجالی اصلاحات از صبح امروز خیابان‌های مختلف در اراضی اشغالی را به تسخیر خود درآورده و قرار است عصر امروز مقابل فرودگاه بن گوریون، منزل «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و سفارت آمریکا در تل آویو تجمع اعتراضی برگزار کنند.

برخی منابع صهیونیستی این روز را روز مقاومت برابر نتانیاهو و برخی دیگر روز اعتصاب عمومی نامگذاری کرده و اعلام کرده اند تا زمانی که طرح مذکور لغو نشود به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

مخالفان نتانیاهو تمرکز خود را روی نقاط و محورها و جاده‌ها و خیابان‌های اصلی گذاشته‌اند و پیش بینی می شود که تا شب هنگام به این اعتراضات ادامه دهند و با گذشت ساعات روز، به تدریج بر دامنه اعتراضات افزوده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1348773

مهمترین اخبار ایران و جهان: