نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 12:03

عوارض لاک‌ زدن و کاشت ناخن را نادیده نگیرید

متخصص پوست و مو در کرمانشاه گفت: متأسفانه الان بیشتر افراد ناخن‌ها را با لاک و کاشت می‌پوشانند که برای تشخیص بیماری‌های پوستی یا بیماری دیگر مانند بیماری‌های ریویی، داخلی، قلبی و... تبدیل به یک معضل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ناخن‌ها یکی از قسمت‌های مهم در بدن ما هستند که نبودشان سبب دشواری و حتی مختل شدن فعالیت‌های روزمره ما می‌شود. به گفته علی ابراهیمی متخصص پوست و مو در کرمانشاه؛ ناخن یکی از اجزای مهم پوست است که در حفاظت از انگشتان نقش عمده‌ای دارند.

وی اضافه کرد: چون بافت سخت ناخن در انتهای انگشتان را در برابر خیلی از ضربه‌ها، فشارها و... محافظت می‌کند. بدون داشتن ناخن قادر به انجام خیلی از کارهای ظریف نیستیم.

این متخصص پوست و مو در کرمانشاه ناخن را از جمله اجزایی معرفی کرد که می‌تواند در تشخیص بیماری کمک کند و افزود: درخیلی از بیماری ناخن یک‌سری تغییرات می‌کند که می‌تواند به تشخیص بیماری‌ها کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه الان بیشتر افراد ناخن‌ها را با لاک و کاشت می‌پوشانند که برای تشخیص بیماری‌های پوستی یا بیماری دیگر مانند بیماری‌های ریویی، داخلی، قلبی و... تبدیل به یک معضل شده است.

ابراهیمی در رابطه با کاشت ناخن؛ گفت: در حال حاضر کاشت ناخن مد شده و خیلی‌ها انجام می‌دهند که دردسرهای آن را ما پزشکان با مراجعه بیمارانی در این زمینه می‌بینیم.

وی یادآورد شد: یکی از مشکلات رایج کاشت ناخن این است که این افراد کارهای ظریفی را که قبلا می‌توانستند با انگشتان خود انجام دهند، با کاشت ناخن دیگر نمی‌توانند انجام دهند.

این متخصص پوست و مو در کرمانشاه گفت: مریض‌هایی داشتیم که به علت بلندی ناخن کاشت شده با یک ضربه کوچک ناخنش از گوشت به طور کامل جدا شده چون ناخن کاشت شده مانند یک اهرم عمل کرده است.

وی اضافه کرد: خیلی از مشکلات در روند کاشت ایجاد می‌شود از چسبی که استفاده می‌کنن گرفته تا دستکاری‌هایی که برای خالی‌کردن اطراف ناخن و سوهان استفاده می‌کنند، ایجاد می‌شود.

ابراهیمی اظهار کرد: افرادی هم هستند که از لاک و استون بیش از اندازه استفاده می‌کنند، لاک می‌زنند با استون پاک می‌کنند دوباره رنگ دیگری می‌زند... این استون همانگونه که توانایی حل کردن لاک را از روی ناخن دارد می‌تواند به بافت صفحه ناخن آسیب وارد کند و آن را به صورت عرضی ورقه ورقه، پوسته پوسته، شکننده کند.

 اگر به این باور برسیم که چیز‌های که خداوند داده در واقع خوش‌حالت‌ترین و بهترین حالت ممکن است شاید دیگر نیاز به هزینه کردن، وقت گذاشتن برای ایجاد دردسر برای خودمان نباشد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1349129

مهمترین اخبار ایران و جهان: