نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:32

پرونده‌های خروجی دستگاه قضایی سمنان ۱۲.۵ درصد افزایش یافت

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان، گفت: در یک سال اخیر با تلاش صورت گرفته در مجموعه دستگاه قضایی استان پرونده‌های خروجی (رسیدگی شده) ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است.

محمد جعفر عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در یک سال اخیر رسیدگی پرونده‌های قضائی در استان سمنان با ارتقا روبرو بوده است، ابراز کرد: با تلاش صورت گرفته در مجموعه دستگاه قضائی استان پرونده‌های خروجی (رسیدگی شده) ۱۲.۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضائی استان سمنان نیز در یک سال اخیر ۳.۵ درصد رشد داشته است، افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضائی استان طی یک سال اخیر کاهش اطالع دادرسی است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه امروز رسیدگی به پرونده‌های قضائی استان سمنان ۸۶ روز است، ابراز کرد: این شاخص در سال قبل ۸۹ روز بوده است.

عبدالهی درباره آمار پرونده‌ها نیز بیان کرد: در یک سال اخیر طرح دعاوی و ورود پرونده به دادگستری استان سمنان ۱۰ درصد نسبت به سال قبل، بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد پرونده‌های قابل مصالحه در سال گذشته به سازش انجامیده است، ابراز کرد: میزان سازش در پرونده‌های قضائی استان سمنان در سال یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از رشد بیش از ۱۰ درصدی برخوردار بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301729

مهمترین اخبار ایران و جهان: