نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 14:20

۳۰۰۰ مبلغ و مبلغات در اردبیل فعال هستند

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: سه هزار نفر مبلغ و مبلغات در سراسر استان اردبیل فعال هستند که در مناسبت های مختلف به شهرها، روستاها و بخش ها اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل همزمان با آغاز هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهار کرد: اشاعه فرهنگ دینی در جامعه اسلامی از اهداف عمده و اصلی سازمان تبلیغات است که امسال برنامه‌های اصلی تبلیغ و اطلاع رسانی با محوریت جهاد امید، ایمان و همت همگانی در تبلیغ اسلام ناب برگزار می‌شود.

وی مجاهدت خالصانه در راه تبلیغ اسلام را اقدامی مفید و راهگشا در راستای ترویج اندیشه‌های اسلامی اعلام کرد و گفت: امروز ما در شرایط خاص جریان تمدن اسلامی قرار داریم چرا که در هیچ زمانی مانند زمان حاضر تقابل حق و باطل و ۲ جریان توحیدی و شیطانی چنین عریان و واضح بیان نشده بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در این نبرد تمدنی، سازمان تبلیغات اسلامی در حراست از اندیشه‌های بنیادین و اصیل اسلام ناب وظیفه و رسالتی سنگین دارد که باید با جهاد تبیین در راستای ادای این وظیفه همتی راستین داشت.

حجت الاسلام جعفرزاده منبع اصلی دین اسلام را قرآن اعلام کرد و افزود: گرچه در نزول و بیان قرآن تحریفی اتفاق نیفتاد اما در تفسیر آن روایات متعددی را شاهد هستیم که با ایجاد نحله‌های گوناگون فکری، انواع تفسیرها و تعبیرها از مفاهیم قرآن صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اما بعد از انقلاب اسلامی در جامعه با وجود یک رهبر جریان ساز و پشتوانه عقبه فکری و تئوریک این اندیشه‌ها در قالب صحیفه‌ای منسجم به نام «صحیفه نور» تدوین شد که امروز چراغ راه همگان در فهم آیات و مبانی قرآن است.

حجت الاسلام جعفرزاده سازمان تبلیغات اسلامی را مسئول ترویج، تبلیغ، تبیین و تعمیق باورهای دینی در بین آحاد جامعه اعلام کرد و ادامه داد: امروز این وظیفه یک کار تخصصی و پیچیده است که در نقطه مقابل شاهد نبرد اندیشه و مبارزات درونی و بیرونی در جامعه هستیم.

وی اضافه کرد: تبیین اسلام ناب از جریانات امروز واضح است و ما امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه عمومی و همگانی در جامعه قلمداد می‌کنیم.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: ما به عنوان یک فرد حاضر در این جامعه دینی وظیفه و مسئولیت خطیر این اندیشه‌های اسلامی را با تکیه بر تعهد تبیین داریم که در این راستا مبلغان و مبلغات ما سال گذشته در قالب ۲۱ هزار جلسه تبلیغی و دینی در مناسبت‌های مختلف و در سطح استان را انجام دادند.

وی از فعالیت ۳ هزار نفر مبلغ و مبلغه در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در کنار این مبلغان ما یک هزار و ۵۰۰ نفر مداح را ساماندهی کرده‌ایم.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد در سطح استان فعال است، تصریح کرد: در ۱۵۰ مؤسسه و خانه‌های قرآنی امر تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی با قوت و قدرت در حال انجام است.

وی از اجرای طرح «سمیر» با پشتیبانی و همراهی آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در سطح استان خبر داد و گفت: طرح «سمیر» با محتوای انس با قرآن، مفهوم و معنی قرآن، ارتباط با قرآن و عترت و… در اردبیل اجرا می‌شود که در سال گذشته استان اردبیل در این راستا در این برنامه جز سه استان برتر کشوری بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از ساماندهی یک هزار و ۴۵۰ هیئت مذهبی تحت سرپرستی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر هیئت‌های مذهبی به عنوان مردمی‌ترین نهاد فرهنگی از صفر تا ۱۰۰ این فعالیت‌ها و برنامه‌های مناسبتی را با محوریت مردم انجام می‌دهند و با احصای دغدغه‌های دینی مردم این فعالیت‌ها را به پیش می‌برند.

وی از فعالیت ۱۰۰ انجمن اسلامی تحت پوشش تبلیغات اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: اغلب این انجمن‌ها فعال، اثرگذار و جریان ساز در امور تبلیغات دینی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ظرفیت بسیار مهم کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان را یادآور شد و بیان کرد: این کانون‌ها به صورت تخصصی در مباحث تبلیغی، ترویجی، اجتماعی و دینی فعالیت می‌کنند که به صورت مؤثر این فعالیت‌ها در استان ساماندهی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302129

مهمترین اخبار ایران و جهان: