نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 16:23

اشتباهی که بازیکنان تیم ملی والیبال ایران برابرایتالیا مرتکب شدند

کارشناس والیبال کشورمان معتقد است با وجود اینکه ایتالیایی‌ها پراشتباه بودند اما عملکرد ضعیف تیم ملی در سرویس و دفاع باعث شد نتیجه را واگذار کنند.

فرهاد نفر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شکست ایران مقابل ایتالیا در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: باتوجه به اینکه در هفته اول تیم خوب نتیجه نگرفت انتظار می‌رفت در هفته دوم بهتر عمل کنیم که این اتفاق هم رخ داد و در نخستین بازی هفته دوم موفق به شکست آلمان شدیم.

وی ادامه داد: پیروزی برابر تیم آلمان باعث شد بازیکنان با شرایط روحی خوبی به مصاف ایتالیا بروند، اما متأسفانه برخلاف انتظار از همان ابتدا مقابل ایتالیا بد بازی کردیم، در ست اول با نتیجه ۸ بر یک عقب افتادیم و نتوانستیم آن را جبران کنیم و بازی را واگذار کردیم. در ست دوم برخلاف انتظار شروع خوبی داشتیم و چند امتیاز جلو افتادیم اما از اواسط بازی، ایتالیایی‌ها سوار بر بازی بودند و با اختلاف امتیاز بالا و با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ این ست را هم واگذار کردیم. به نظرم در ست دوم انسجام تیمی را از دست دادیم و خوب ظاهر نشدیم.

کارشناس والیبال کشورمان ادامه داد: در ست سوم با وجود تغییرات آرمان صالحی به جای حضرت‌پور، حاجی‌پور به جای اسماعیل‌نژاد و اسفندیار به جای خانزاده به میدان آمدند و با ترکیب جدید و خوب مقابل ایتالیا ظاهر شدند. در این ست بازی کاملاً در اختیار بازیکنان ایران بود و درصد اشتباه بازیکنان ایتالیا بالا رفت به طوری که در ست سوم، ایتالیایی‌ها ۱۰ سرویس خراب کردند. با این حال در امتیاز ۲۴ بر ۲۱ در شرایطی که ایران یک امتیاز تا پیروزی فاصله نداشت خیلی راحت قدر آن را ندانستند و این ست را هم واگذار کردند.

نفرزاده عنوان کرد: فکر می‌کنم اشتباهی که بازیکنان ایران مقابل لهستان در هفته اول انجام دادند و فکر کردند برنده میدان هستند؛ در ست سوم هم مقابل ایتالیا آن را تکرار کردند و خیلی زود به پیروزی در ست سوم رسیدند اما ایتالیایی‌ها واقع‌بینانه کار را جلو بردند و در نهایت این ست را هم از آن خود کردند.

مربی والیبال ایران در مورد نقطه ضعف ایران مقابل ایتالیا عنوان کرد: بازیکنان در حمله و توپ‌گیری‌های برگشتی بسیار خوب کار کردند، اما در سرویس و دفاع روی توپ خیلی ضعیف بودیم؛ در مقابل ایتالیا هم خیلی پر اشتباه ظاهر شد ولی باز هم زور ایران به این تیم نرسید.

وی در مورد بازی با آمریکا گفت: بازی با آمریکا مثل بازی با لهستان همیشه از حساسیت بالایی برخوردار است و تقابل این دو تیم جذاب است؛ من فکر می‌کنم مقابل آمریکا تیم ایران بهتر می‌تواند بازی کند و برابر آن‌ها پیروز میدان می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301773

مهمترین اخبار ایران و جهان: