نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 18:27

عبور امواج، موجب تقویت وزش باد در زنجان می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از روز جمعه تا یکشنبه عبور امواجی از جو منطقه سبب تقویت وزش باد، افزایش پوشش ابر و کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان می‌شود، گفت: این شرایط در روزهای جمعه و شنبه در برخی از نواحی شهرستان طارم ممکن است با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق نیز همراه شود.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هوای استان امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد و در برخی نقاط با افزایش ابر همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از روز جمعه تا یکشنبه عبور امواجی از جو منطقه سبب تقویت وزش باد، افزایش پوشش ابر و کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان می‌شود، افزود: این شرایط در روزهای جمعه و شنبه در برخی از نواحی شهرستان طارم ممکن است با رگبار پراکنده باران و رعدوبرق نیز همراه شود.

وی ادامه داد: همچنین وزش باد که طی ساعاتی از بعدازظهر روزهای جمعه تا یکشنبه نسبتاً شدید خواهد بود و ممکن است در روز یکشنبه سبب نفوذ گردوغبار به جو استان شود.

رحمن‌نیا تاکید کرد: دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده مجددا افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که سجاس و سلطانیه با 9 درجه سلسیوس و ماهنشان با 33 درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302729

مهمترین اخبار ایران و جهان: