نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 17:57

مراودات علمی ایران و اندونزی گسترش می یابد/ تبادل استاد و دانشجو

کرمان - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی با اشاره به گسترش روابط با اندونزی، گفت: بخشی از توافقات که در حال پیگیری است، توسعه و تعمیق روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اندونزی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در کرمان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به اندونزی و توافقات صورت گرفته در بخش‌های مختلف با این کشور مسلمان گفت: بخشی از توافقات که در حال پیگیری است، توسعه و تعمیق روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور است.

محمد مهدی زاهدی ضمن اشاره به نشست اخیر خود با سفیر اندونزی در محل مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این نشست در مورد محورهای حوزه تبادلات علم و فناوری و نیز گسترش ارتباطات علمی نظیر تبادل استاد و دانشجو، ایجاد فرصتهای مطالعاتی و پژوهشی، انتقال تکنولوژی و گسترش زبانهای دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

نماینده کرمان و راور در مجلس اظهار داشت: محورهای توافق صورت گرفته در سفر اندونزی از طریق وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد.

عدم تعطیلی برخی مراکز دانشگاهی کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوال مهر پیرامون تصمیم وزارت علوم برای کاهش تعداد مراکز دانشگاهی گفت: این موضوع بیشتر مربوط به مراکز پیام نور با توجه به کاهش تعداد دانشجویان ورودی آن بوده است که در این خصوص با وزیر علوم گفتگو کردم و پیشنهاد دادم که مراکز فاقد دانشجو تعطیل نشوند بلکه با تغییر رویکرد به مراکز علمی کاربردی یا فنی حرفه‌ای جهت تداوم فعالیت واگذار شوند.

وی تاکید کرد: رویکر آموزش عالی در کشور باید مهارت آموزی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302629

مهمترین اخبار ایران و جهان: