نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 20:51

مددجویان روستایی تا پایان سال آینده خانه‌دار می‌شوند

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: تا پایان سال آینده؛ تمامی مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی بدون مسکن در روستاها صاحب مسکن می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آیین تجلیل از مددکاران برتر کمیته امداد که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شدبا اشاره به انعقاد تفاهمنامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه و بیناد مستضفان در خصوص مسکن مددجویان، اظهار کرد: براساس تفاهمنامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن(ع) ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی توسط بسیج سازندگی ساخته می‌شود که تاکنون ۲۳ هزار واحد آن در کشور واگذار شده و همچنین بنا بر تفاهم‌نامه‌ با بنیاد مستضعفان۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان ساخته خواهد شو.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برنامه داریم تا پایان سال آینده مددجوی بدون مسکن در روستاهای کشور نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما خانه‌دار کردن خانوارها سه نفره و بالاتر است، اما خانوارها دو نفره را هم اخیرا ابلاغ کرده‌ایم که ساخت واحد مسکونی برای آن‌ها هم صورت گیرد و به زودی تکلیف خانوارهای مددجوی تک نفره را هم مشخص می کنیم تا بتوانیم آن‌ها را هم صاحبخانه کنیم.

وی توانمندسازی نیازمندان اشتغال، مسکن، خودباوری و خوداتکایی را در قالب اولویت‌های مهم کمیته امداد عنوان کرد و گفت: یکی از ارکان اصلی که در برنامه ششم توسعه مصوب شده که کمیته امداد باید سالانه ۷۰ هزار اشتغال ایجاد کند که توانستیم بیش از یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

بختیاری اظهار کرد: در برنامه پیش رو در حوزه اشتغال طی سال ۱۴۰۲ مردم باید خروجی مثبت را مشاهده کنند و جشن خود شکوفایی ۱۴۰۲ که به منظور توانمندسازی مددجویان برگزار خواهد شد به اوج خود برسد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های کمیته امداد ایجاد اشتغال برای پنج دهک پایین جامعه است، افزود: این برنامه طبق مصوبه شورای عالی اشتغال در سال ۱۴۰۱ اعلام شده و کمیته امداد در طول برنامه ششم توسعه تاکنون یک‌میلیون شغل برای مددجویان و نیازمندان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به انتظارات مقام معظم رهبری از کمیته امداد نباید نهادهای انقلابی در ورطه نامه نگاری‌ها قرار بگیرند و علاوه بر رسیدگی به نیازهای مالی نیازمندان باید فعالیت‌های فرهنگی و تبیین فکری و تقویت محورهای دینی را به عنوان هدف اصلی‌تر خود مورد توجه قرار دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در ادامه با تاکید بر اینکه دوری از تنبلی و بیکاری نیازمند فرهنگ‌سازی درست است، خاطرنشان کرد: مددجویانی که توانایی کار کردن داشته باشند باید وارد چرخه کار شده و از تنبلی دوری کنند چرا که تنها افراد سالمندان و بیماران صعب‌العلاج تا پایان عمر مورد حمایت قرار می گیرند.

بختیاری با اشاره به تعیین بودجه ۱۴۰۲ برای مددجویان، اضافه کرد: بودجه خوبی در سال ۱۴۰۲ برای اشتغال و مستمری مددجویان کمیته امداد بودجه تعیین شده چراکه نگهداری معلولان با هزینه‌های امروزی حتی برای بهزیستی نیز مشکلاتی به همراه دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های فراوان دشمن اما دارای پشتوانه الهی است، یادآور شد: تا زمانی که همبستگی و اتحاد بین مردم برقرار باشد توطئه دشمن بی‌اثر بوده و با جهاد تبیینی که امروز وظیفه اصلی همه ما است باید در میدان معرکه حضور داشته باشیم.

بختیاری یادآور شد: منتظران امام زمان (عج) باید صالح باشند و با آمادگی خود با بالاترین فضیلت در دوران غیبت و انتظار و ایجاد تغییر در درون خود زمینه را برای ظهور فراهم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد پایگاه عبادت است و هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست، گفت: دستور تشکیل کمیته امداد را امام خمینی (ره) ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایط حساس صادر کرد که این امر نشان داد محرومان دغدغه وی و انقلاب اسلامی است.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه از ۷۰۰ مددکار کمیته امداد استان تجلیل شد. 

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1082029

مهمترین اخبار ایران و جهان: