نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:26

راهبرد دشمن ایجاد اختلاف و بی اعتمادی در جامعه است

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: راهبرد دشمن ایجاد اختلاف و بی اعتمادی در جامعه است و مهم‌ترین روش و تاکتیک آنها دروغ پردازی و شایعه پراکنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: امیدواری به رحمت الهی و ایمان به تحقق وعده‌های الهی شرط پیروزی است مشروط به اینکه ما هم به وظیفه خود عمل کنیم.

امام جمعه دیر افزود: اگر امیدمان به خدا باشد و در راه او حرکت کنیم همه مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی در مصلای شهدای محراب دیر، بیان کرد: در پرتو گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و با عمل به قرآن سعادت دنیا و آخرت خود رقم بزنیم.

حسینی گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی گسترش فرهنگ قرآنی و انس جوانان و دانش آموزان ما با قرآن و قرائت و حفظ کتاب آسمانی است.

وی با تسلیت به ملت ترکیه و سوریه بخاطر جانباختن هزاران نفر در جریان وقوع زلزله، عنوان کرد: براساس تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها در قبال سوریه، کمک‌های بشردوستانه به مردم داده نمی‌شود و امیدواریم جهان بشریت و مدعیان حقوق بشر این موانع را برطرف کنند.

امام جمعه دیر با اشاره به سالروز شکسته شدن حکومت نظامی با فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۷، تاکید کرد: بحث ولایت فقیه و رهبری امام در همه جا تعیین کننده بوده است و تدابیر حکیمانه ایشان انقلاب را نجات داد.

وی با تبریک ۲۲ بهمن و چهل و چهارسالگی پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد امام و شهدا، گفت: ۲۲ بهمن پایان بخش روزهای سیاه وابستگی و ذلت و حاکمیت بیگانگان بر کشور بود

دشمن دنبال براندازی و تجزیه ایران است

حسینی ادامه داد: روز ۲۲ بهمن در تاریخ انقلاب ما یک نقطه عطف بزرگ و یوم الله است که باید زنده نگه داریم و هرسال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: امسال دشمن برنامه‌ها و توطئه‌های خود را از چند ماه پیش شروع کرد و این روزها به اوج خود رسیده و بی پرده اعلام می‌کند به دنبال براندازی و تجزیه ایران است و مهمتر اینکه دنبال مقابله جدی با اسلام هستند.

خطیب جمعه دیر خاطرنشان کرد: علت دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی این است که ایران اسلامی این منطقه مهم راهبردی از دست آنها خارج کرده و ابهت و هیمنه آنها را در همه جا از بین برده و این ندای استقلال خواهی که از گلوی ملت ایران برخاسته به همه جا سرایت کرده است.

وی افزود: دشمنان از اول انقلاب تاکنون نقشه کشیدند و تحریم و کودتا کردند و الان هم دنبال براندازی نظام اسلامی هستند.

حسینی ابراز کرد: اخیراً عده‌ای در کنگره آمریکا از منافقین حمایت کرده و بیانیه دادند و کشورهای اروپایی هم از کسانی که دستشان به خون ملت ایران آغشته است حمایت می‌کنند، بنابراین امسال حضور ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن با پرشورتر و چشم گیرتر از سال‌های قبل باشد.

وی گفت: حضور پرشور ملت ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن خنثی کننده توطئه دشمن و تودهنی محکمی به دشمنان اسلام و مایه امیدواری دوست داران نظام اسلامی خواهد بود و باعث یاس منافقین و ضدانقلاب خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: راهبرد دشمن ایجاد اختلاف و بی اعتمادی در جامعه است و مهم‌ترین روش و تاکتیک آنها دروغ پردازی و شایعه پراکنی است.

وی اضافه کرد: مهمترین وظیفه ما در مقابل این نقشه پلید دشمن حفظ راهبرد وحدت و افزایش آن در جامعه است.

امام جمعه دیر یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در راستای ایجاد وحدت و همدلی در کشور و خنثی کردن نقشه دشمن با عفو گسترده ای که در جریان هستید با پیشنهاد ریاست قوه قضائیه موافقت کردند.

رأفت اسلامی نظام اسلامی

وی ابراز کرد: مسئله عفو اخیر مقام معظم رهبری برای این است که جوانان تحت تأثیر دشمن از آسیب‌ها مصون بمانند و آینده آنها دچار مشکل نشود.

حسینی خاطرنشان کرد: این پیام نشانگر رأفت اسلامی نظام اسلامی رهبر معظم انقلاب از موضع پدرانه برخورد کردند و عقلانیت نظام اسلامی به نمایش گذاشتند و ضدانقلاب و دشمنان را خلع سلاح کردند.

وی افزود: این عفو در راستای ایجاد وحدت ملی و گرفتن بهانه از دشمن است و امیدواریم کسانی که عفو می‌شوند قدردان باشند و از کرده خود پشیمان باشند.

امام جمعه دیر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش، بیان داشت: با پیوستن ارتش به ملت و اقدام ارزشمند نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۵۷ و بیعت با امام کمر رژیم طاغوت شکست.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز هم ارتش جمهوری اسلامی مؤمن، انقلابی، عزیز و مردمی است و اقدامات شگفت آور انجام می‌دهد که یکی از این اقدامات همین پایگاه زیرزمینی هوایی ارتش بود.

وی تاکید کرد: امروز سپاه، ارتش و سایر دستگاه‌ها و نیروهای مردمی در کنار مردم زلزله زده شهرستان خوی هستند و خدمت رسانی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031829

مهمترین اخبار ایران و جهان: