نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 16:30

سپاه پاسداران همواره در صحنه خدمت حضور داشته است

زنجان-امام جمعه زنجان تاکید کرد: سپاه پاسداران جزو نیروهایی است که در طول چهار دهه گذشته همواره در صحنه خدمت‌رسانی به مردم حضوری فعال داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن گرامی‌داشت سالروز ولادت امام حسین (ع) و نیز اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امروز به مناسبت این روز فرخنده، به روز پاسدار نام‌گذاری شده است، به همین خاطر نباید فراموش کنیم که سپاه پاسداران چه خدماتی را از بدو تشکیل انقلاب اسلامی انجام داده است.

وی پاسداری از ولایت و خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم و نیز حضور در همه عرصه‌ها برای رفع مشکلات و دغدغه‌های کشور را جزو اقدامات نیروهای سپاه پاسداران عنوان و تصریح کرد: خدماتی که سپاه پاسداران از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی چه در عرصه دفاع نظامی از کشور و چه در سایر عرصه‌ها انجام داده، ستودنی بوده و این خود بیانگر مردمی بودن این نیرو است.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که سپاه پاسداران در هر زمان که ضرورت داشته، با ورود بموقع در صحنه‌های مختلف، دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده است، خاطرنشان کرد: همین موضوع ثابت می‌کند که چرا دشمنان نظام و ملت ایران امروز علیه نیروهای مخلص سپاه پاسداران موضع‌گیری‌های مغرضانه‌ای دارند.

وی در ادامه به سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) اشاره کرد و یادآور شد: بی‌شک قمر بنی هاشم را باید بزرگ‌ترین آموزگار شجاعت، از خودگذشتگی و وفاداری دانست. از طرفی معتقدیم صحیفه سجادیه در جامعه امروز آن طور که باید مورد توجه واقع نشده، این در حالی است که این کتاب سرشار از نور، توحید، استقامت و ... برای همگان است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی در حوزه دفاعی به قدرت قابل توجهی دست یافته است، ادامه داد: بی‌شک برخی این سئوال را در ذهن خود می‌پرورانند که داشتن موشک برای ایران اسلامی چه ضرورتی دارد، این در حالی است که اگر در زمان جنگ تحمیلی از قدرت دفاعی امروز برخوردار بودیم، هیچ‌گاه اجازه نمی‌دادیم شهری چون دزفول 18 بار مورد حمله موشکی دشمن بعثی قرار گیرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه برخورداری ایران اسلامی از قدرت موشکی و بازدارندگی باعث شده است تا دشمنان نظام در حوزه نظامی عقب رانده شده و مدام به سراغ حقوق بشر پوشالی خود که اعتقادی به آن ندارند، بروند، اظهار کرد: بی‌شک اگر دشمن بخواهد در شرایط کنونی خطایی در قبال ملت ایران انجام دهد، این خطا با پاسخ کوبنده‌ای همراه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054329

مهمترین اخبار ایران و جهان: