نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 16:05

راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش وحدت ملی بود

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش وحدت و محبت مردم ایران بود و دیدیم که همه اقشار در همه سنین از دهه هشتادی و نودی تا پیران و سالخوردگان در میدان دفاع از انقلاب حاضر بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا تقوای مورد نظر نبی اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در جامعه ما به فرهنگ تبدیل شده و نهادینه شود.

وی با اشاره به حضور حماسی و انقلابی مردم قزوین در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال تاکید کرد: باید دست این ملت را متواضعانه ببوسیم که موقعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مظلومیت اسلام را درک کردند و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را شکست دادند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نمایش وحدت و محبت مردم ایران اسلامی بود و دیدیم که همه اقشار در همه سنین از دهه هشتادی و نودی گرفته تا پیران و سالخوردگان در این میدان دفاع از انقلاب حاضر بودند.

وی افزود: این حضور حماسی و نمایش وحدت موجب یأس دشمن شد و باید برای این پیروزی از خداوند تشکر کنیم.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: این روزها در شرایطی شاهد عقب نشینی دشمن از مواضع خود هستیم که حضور مردم را می‌توان در این عقب نشینی پررنگ دید.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز عنوان کرد: قیام مردم تبریز در سال ۵۶ نمایش زمان شناسی مردم این دیار و برای روشن نگه داشتن آتش قیام مردم قم بود.

سفر رئیس جمهور به چین زمینه شکست تحریم‌ها را فراهم کرد

امام جمعه قزوین با اشاره به سفر رئیس جمهور به چین عنوان کرد: این سفر و دستاوردهای آن زمینه شکست تحریم‌ها را فراهم کرده و همین امر باعث عصبانیت غرب زده‌ها و غربی‌ها شده است.

وی تصریح کرد: دشمن از تدبیر جمهوری اسلامی برای شکست تحریم‌ها عصبانی است و به خوبی می‌داند که این سفر چقدر می‌تواند در اقتصاد کشور و بی اثر کردن تحریم‌ها تأثیرگذار باشد.

آیت الله عابدینی بیان کرد: ظرفیت مبادلات اقتصادی و تجاری بین ما و چین بسیار بالا است و می‌تواند زمینه رشد اقتصادی هر دو کشور را فراهم کند.

وی با اشاره سالروز کودتای انگلیسی رضا خان در سال ۱۲۹۹ عنوان کرد: انگلیس در طول تاریخ خسارت‌های بسیاری به ملت و کشور ما وارد کرده است و باعث کشته شدن میلیون‌ها نفر بخاطر قحطی مصنوعی و ایجاد بیماری شده است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: انگلیس در طول تاریخ ضربات جبران ناپذیری به ملت ایران و حتی اقتصاد این کشور وارد کرده و دولت باید برای باز پس گیری حقوق ملت از انگلیس اقدام قانونی انجام دهد.

آیت الله عابدینی در پایان یادآور شد: با توجه به وقوع زلزله در خوی، ترکیه و سوریه نباید نسبت به مردم آسیب دیده بی تفاوت باشیم و در حد توان خود کمک کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041973

مهمترین اخبار ایران و جهان: